Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η σάρκα της ζωγραφικής

«Θέλω η ζωγραφική να λειτουργεί σαρκικά» υποστήριζε ο κατεξοχήν σύγχρονος εκφραστής του ανθρώπινου σώματος Λούσιαν Φρόυντ. Γειώνοντας τον θεατή του στην ίδια τη φθαρτότητά του, σε μια εποχή όπου η σάρκα του αποτελούσε και αποτελεί μέχρι σήμερα καθρέφτη του ανθρώπινου ναρκισσισμού και πειραματισμού των ειδικών, πλαστικών εκμεταλλευτών- χειρούργων και διαφημιστών του. Αναδεικνύοντας τις παχιές, πλαδαρές πτυχές της ωραιότητάς του. Ανατρέποντας έτσι τα κυρίαρχα σύμβολα της θεωρούμενης αιώνιας νεότητας.

Ο Αριστείδης Χρυσανθόπουλος αντιμετωπίζει τις ανθρώπινες μορφές του, στην τρίτη του ατομική έκθεση «Fragiles», στην γκαλερί genesis, στο Κολωνάκι, όπως ο Φρόυντ, μέσα στην καθημερινή, απαλλαγμένη από κάθε ωραιοποίηση αλήθεια τους. Τις πλάθει όμως, σε αντίθεση με τον Φρόυντ, ως μια ύλη ρευστή, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να διαλυθεί. Τις συνθέτει με παλλόμενες, παρορμητικά απλωμένες κηλίδες και διάφανα, υδάτινα χρώματα και μας επιτρέπει να εισδύσουμε στα «εσωτερικά» τους και να τα διαβάσουμε. Τις αφήνει να ενωθούν με τον χώρο που τις περιβάλλει, δημιουργώντας έτσι αισθαντικά, ιδιωτικά τοπία που αντλούν την πνοή τους από τη διάθεση αυτών που τα κατοικούν. Το μεγαλείο του «απείρου» της φύσης απέναντι στην ασημαντότητα της ύπαρξής μας τίθεται στις σωστές αναλογίες του με τη μικρή, υπόλευκη φιγούρα που επιχειρεί να ανακαλύψει τους μεγάλους, πράσινους όγκους του δάσους.

Η γυμνή γυναίκα με τα σκληρά γνωρίσματα δείχνει «χωρίς αναστολές» τον απογυμνωμένο από κάθε κοινωνικό επίχρισμα βίαιο και πρωτόγονο ψυχισμό μας. Ο έρωτας φανερώνεται στη σφοδρότητα αλλά και στο κλειστό σύμπαν της συνεύρεσης, καθώς οι μέτοχοί του γίνονται ένα σώμα με τα τσαλακωμένα σεντόνια, χάνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους μέσα στο «αυθόρμητο φιλί» τους. Το ζευγάρι που χωρίζει μορφώνεται μέσα στην έντονη χειρονομία του «αποχαιρετισμού». Η κερματισμένη έφηβη διαδηλώνει την επιθυμία της για επικοινωνία μπροστά από μια φορτωμένη βιβλιοθήκη. Ο βυθισμένος στις «Σκέψεις» του άνδρας προβάλλει τη μόνωση του στοχασμού του σε ένα νεφελώδες περιβάλλον, γραμμένο με σινική μελάνη.

Οι προσωπικές σκηνές που δημιουργεί ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος με τον ευαίσθητο χρωστήρα του αποτυπώνουν την αέναα ευαίσθητη σάρκα της ζωγραφικής που έγραψαν οι μεγάλοι σμιλευτές του τους προηγούμενους αιώνες. Προσπαθεί και πετυχαίνει παράλληλα να γράψει μέσα από ένα δικό του ιδίωμα το εύθραυστο της εφήμερης οντότητάς μας.

Info: Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, «Fragiles», gallery genesis, Χάρητος 35. Διάρκεια έκθεσης: 26 Απριλίου μέχρι 19 Μαΐου. Ώρες λειτουργίας: Τρ./Πε./Παρ. 11.30 - 21.30, Τετ./Σαβ. 11.30 - 15.30

Δείτε όλα τα σχόλια