Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Ένα μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας δυστυχώς είναι ρατσιστικό"

"Το ρεπερτόριο που έχω επιλέξει να τραγουδώ είναι αυτό που πάντα ονειρευόμουν και με συγκινούσε από παιδί"

Η Idra Kayne γεννήθηκε στη χώρα μας από πατέρα από την Ουγκάντα ο οποίος επέλεξε να εγκατασταθεί πολύ νέος εδώ και μητέρα Ελληνίδα και φυσικά μεγάλωσε, ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Αγάπησε το τραγούδι από την παιδική ηλικία της και, μετά από πολύχρονες σπουδές κλασικού και μη χορού, το σπούδασε επίσης και ασχολήθηκε από πολύ νωρίς μαζί του για να αφοσιωθεί τελικά σε αυτό. Οι ουκ ολίγες ζωντανές εμφανίσεις και το πρώτο άλμπουμ της «Don’t Walk Away» που κυκλοφόρησε το 2011 έδειξαν τις πολύ μεγάλες ερμηνευτικές δυνατότητές της. Όμως ο δεύτερος δίσκος της «Micdrop», ο οποίος ήρθε, έστω και με ομολογουμένως μεγάλη καθυστέρηση, στο τέλος της περυσινής χρονιάς, όχι μόνον ασύγκριτα ωριμότερος του πρώτου αλλά και αληθινά από τους καλύτερους ελληνικούς που ακούσαμε τα τελευταία χρόνια, καθιστά βέβαιο ότι η ήδη καθόλου ευκαταφρόνητη και θαυμάσια διαδρομή της Idra Kayne θα έχει πολύ μεγάλη διάρκεια και θα περιλαμβάνει ακόμα πιο ουσιαστικά και όμορφα αποτελέσματα.

* Κατ' αρχήν αισθάνεσαι ότι είσαι μέλος μιας «σκηνής εντός της ελληνικής μουσικής σκηνής», ας πούμε των... μαύρων Ελλήνων ερμηνευτών/ιών μέχρι να βρεθεί πιο κατάλληλος όρος, μαζί με τον MC Yinka, τον Jerome Caluta και μερικά άλλα παιδιά που γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και ζουν στην Ελλάδα, αλλά ο ένας ή και οι δύο γονείς τους είναι από την Αφρική; Ή αντίθετα δεν νιώθεις παρά μια Ελληνίδα ερμηνεύτρια που απλά το χρώμα του δέρματός της είναι διαφορετικό και τον μοναδικό ίσως ρόλο τον οποίο έπαιξε αυτό είναι στο ποια ιδιώματα προτιμούσες στην αρχή να ακούς και μετά να τραγουδάς;

Θα πω μόνον ότι είμαι Ελληνίδα με ρίζες από την Ουγκάντα και ανήκω στην ελληνική σκηνή με αγγλικό στίχο. Απλά αυτό...

* Το πολύ ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου με εσένα είναι ότι, ενώ κατά τα άλλα είσαι εκατό τοις εκατό Ελληνίδα και αντίθετα με όλους τους αναλόγους σου, τόσο το ερμηνευτικό ύφος όσο και το ρεπερτόριό σου δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με την Ελλάδα, soul, funk, blues, λίγη jazz ίσως. Η ελληνική μουσική δεν σου λέει τίποτα, δεν επικοινωνείς καθόλου μαζί της;

Φυσικά και μου αρέσει η ελληνική μουσική και είμαι θαυμάστρια πολλών εκπροσώπων της. Απλά το ρεπερτόριο που έχω επιλέξει να τραγουδώ είναι αυτό που πάντα ονειρευόμουν και με συγκινούσε από παιδί.

* Οι σπουδές μπαλέτου, χορού γενικότερα, βοηθούν μια ερμηνεύτρια; Εσένα προσωπικά σε βοήθησαν σε κάτι ως προς το πώς τραγουδάς ή έστω στη σκηνική παρουσία σου;

Σίγουρα οι σπουδές χορού με έχουν βοηθήσει σε πολλά επίπεδα. Στη σκηνική μου παρουσία ίσως λίγο παραπάνω, καθώς συνετέλεσαν στο να έχω καλύτερη επαφή με το σώμα μου αλλά και με τον ρυθμό.

* Παραπάνω από έξι χρόνια ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο άλμπουμ σου μόνο λίγα δεν είναι. Γιατί μεσολάβησε ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Και ποιες θα έλεγες ότι είναι οι κυριότερες διαφορές των δύο δίσκων, πέραν φυσικά από το φυσιολογικό γεγονός ότι στον δεύτερο έχεις ωριμάσει ερμηνευτικά πολύ περισσότερο;

Αυτά τα έξι χρόνια έδωσα βαρύτητα στις ζωντανές εμφανίσεις, τόσο για να επικοινωνήσω τη μουσική μου με περισσότερο κόσμο, αλλά και για να εξελιχθώ ερμηνευτικά και σκηνικά. Παράλληλα προέκυψε στη ζωή μου και η ενασχόληση με το θέατρο με τη συμμετοχή μου σε αρκετά μιούζικαλ και παιδικές παραστάσεις, άλλο ένα παιδικό μου όνειρο. Έδωσα λοιπόν χρόνο στον εαυτό μου για να απολαύσω και αυτό το εκφραστικό μονοπάτι καθώς και να γνωρίσω κόσμο και νέους συνεργάτες για να μοιραστούν το μουσικό όραμά μου. Μου πήρε λοιπόν έξι χρόνια για να συναντήσω τον Quasamodo (Δημήτρη Νάσσιο) που ανέλαβε την παραγωγή του «Micdrop» και στη συνέχεια να δημιουργήσουμε μαζί. Ως προς τις διαφορές των δύο δίσκων θα πω ότι το δεύτερο άλμπουμ είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικό της μουσικής ταυτότητας και των επιρροών μου.

* Τι ακριβώς θέλεις να πεις με τον τίτλο του άλμπουμ; Γιατί σαφώς βέβαια δεν τον εννοείς κυριολεκτικά...

Με πηγή έμπνευσης τη γνωστή κίνηση τoυ Μπάρακ Ομπάμα αυτός ο δίσκος είναι η δική μου «τελευταία» κουβέντα και ίσως απάντηση σε όσους/ες θεώρησαν ότι δεν έχω κάτι να πω μουσικά μετά το πρώτο άλμπουμ μου.

* Δεν συνηθίζεις να κάνεις πολλά ντουέτα και ο δίσκος σου, αντίθετα με τους περισσότερους τα τελευταία χρόνια, έχει ελάχιστες συμμετοχές, οπότε σίγουρα υπάρχουν συγκεκριμένοι και σοβαροί λόγοι γι' αυτές. Γιατί λοιπόν ο Coppa και ειδικά στο συγκεκριμένο τραγούδι;

Ο Coppa είναι ένας ράπερ που είχε τύχει να ανακαλύψω από την εποχή του Myspace και μου άρεσε πάρα πολύ. Ήταν ευτύχημα το ότι ο ίδιος άνθρωπος είχε συνεργαστεί στο παρελθόν σε μια μεγάλη επιτυχία με τον Quasamodo και όταν σκεφτόμασταν ποιος θα μπορούσε να γράψει και να ραπάρει στο «From Sugar To Shit» -ένα τραγούδι που μιλάει για τη μαυρίλα της εποχής που ζούμε, αλλά με δόση αισιοδοξίας- ήταν η πρώτη μας επιλογή.

* Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι αυτή του Πάνου Μουζουράκη, που είναι εντελώς κόντρα σε οτιδήποτε έχουμε συνηθίσει από αυτόν. Εκτός του ότι ίσως είναι η πρώτη φορά που τραγουδάει, δημόσια τουλάχιστον, στα αγγλικά, εμένα μου θύμισε πολύ τον... Nick Cave σε ένα τραγούδι που γενικά μάλλον rock θα το έλεγες. Πιστεύω ότι είναι και το πιο παράξενο του δίσκου, ίσως και το πιο εκτός του ύφους σου πρωτότυπο -και όχι διασκευή- τραγούδι που έχεις ερμηνεύσει μέχρι τώρα...

Αυτό το κομμάτι έχει εκπλήξει πολύ κόσμο τελικά... Όπως είπα και πριν, αυτός ο δίσκος είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικός των επιρροών μου. Ναι, αγαπώ τη soul και το r'n'b, έχω μεγαλώσει όμως και με πολύ διαφορετικά μουσικά ερεθίσματα όπως το rock. Όσο για τον Πάνο Μουζουράκη, επειδή τον γνωρίζω μουσικά από πολύ παλαιότερα, ήξερα ότι ήταν ο καταλληλότερος για να ερμηνεύσει αυτό το τραγούδι και, γιατί όχι, να δείξει το εύρος της φωνής και των δυνατοτήτων του. Είμαι πολύ ευτυχής που μου έκανε την τιμή!

* Από τι κυρίως εμπνέεσαι για τους στίχους των τραγουδιών σου, όταν τους γράφεις η ίδια;

Είναι πάρα πολύ κλισέ, αλλά εμπνέομαι αποκλειστικά από τη ζωή μου και κατά κύριο λόγο από σχέσεις που έληξαν άδοξα! (γέλια)

* Ποιοι και ποιες είναι οι Έλληνες δημιουργοί αλλά ίσως και ερμηνευτές/ιες που θα ήθελες να συνεργαστείς και δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα;

Θαυμάζω πάρα πολύ τους Φοίβο Δεληβοριά, Μαριέττα Φαφούτη, Γιάννη Κότσιρα, Ελένη Βιτάλη, Χάρις Αλεξίου, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Δήμητρα Γαλάνη, Στάθη Δρογώση, Μανώλη Φάμελλο και πάρα πολλούς/ές άλλους και άλλες. Είμαι ανοιχτή σε προτάσεις! (ακόμα περισσότερα γέλια)

* Αν έπρεπε να διαλέξεις τη μία ανδρική και μία γυναικεία φωνή που όχι σε έχουν επηρεάσει αλλά σου «μιλούν» περισσότερο, straight to your soul, ποιες θα ήταν και για ποιο λόγο την κάθε μία;

Είναι πολλές οι φωνές που μιλάνε straight to my soul. Σίγουρα ο George Michael είναι μία από αυτές, κάθε λέξη και ανάσα του ήταν απλά συγκλονιστική. Από γυναίκες είναι πολύ δύσκολο να ξεπεράσω τη συγκίνηση την οποία νιώθω κάθε φορά που ακούω τη φωνή της Amy Winehouse.

* Έχεις βιώσει τον ρατσισμό, στη δουλειά σου αλλά και ως άνθρωπος, παλαιότερα αλλά και τώρα; Και σίγουρα είσαι πολύ πιο κατάλληλη από πολλούς/ές για να το πεις: Είναι τελικά η πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας ρατσιστική ή όχι;

Nαι, έχω βιώσει τον ρατσισμό και ακόμα τον βιώνω συχνά στην καθημερινότητά μου, αλλά όχι στη δουλειά μου. Δεν ξέρω αν η πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας είναι ρατσιστική, ένα μεγάλο όμως τμήμα της δυστυχώς είναι.

* Και τα προσεχή σχέδιά σου σχετικά με τον δίσκο αλλά και γενικότερα;

Αυτή την περίοδο είμαι επικεντρωμένη στην προώθηση του άλμπουμ με εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές της Αθήνας και της περιφέρειας και παράλληλα συμμετέχω στην παιδική παράσταση «Το Δέντρο της Γνώσης». Ραντεβού κάπου... εκεί έξω!

Αξίζει πραγματικά να είστε συνεπείς στο ραντεβού που δίνει σε όσους και όσες ενδιαφέρονται γι' αυτό η Idra Kayne, καθώς αυτό το οποίο σας περιμένει είναι υψηλή αισθητική απόλαυση από μιαν αληθινά σπουδαία νέα ερμηνεύτρια...

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Τώρα δεν παίζουμε

Αυτή η κυβέρνηση τράβηξε μέχρι σήμερα έναν εξαιρετικά δύσκολο δρόμο. Εξελέγη με την εντολή να υλοποιήσει μια συμφωνία που δεν ήταν δική της. Είχε να διαχειριστεί μια κοινωνία εξουθενωμένη και...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο