Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Περί βιβλιοθηκών... και εργασιών

Tο Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι... με την εκπαιδευτική κοινότητα», οργανώνει σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και την Εθνική Βιβλιοθήκη ημερίδα με θέμα: Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας - Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου». Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 5.30 μ.μ. έως 9 μ.μ. στην Εθνική Βιβλιοθήκη στο ΚΠΙΣΝ (Πύργος Βιβλίων, ισόγειο). Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σκοπός της ημερίδας είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων συνεργασίας των δημόσιων βιβλιοθηκών με τα σχολεία και ειδικότερα για την εκπόνηση των δημιουργικών εργασιών. Η εκδήλωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα του Γενικού Λυκείου και σε βιβλιοθηκονόμους. Θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση των βασικών αρχών πληροφοριακού γραμματισμού καθώς και πρακτικές εφαρμογές στη διαδικασία εκπόνησης των δημιουργικών εργασιών του Λυκείου. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

Οι εισηγήσεις της ημερίδας θα εξετάσουν τις δημόσιες βιβλιοθήκες ως χώρους μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Χ. Παπαθεοδώρου, καθηγητής του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας της Σχολής Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστήμιου), τις Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο: αποτίμηση και προοπτικές (Γ. Φέρμελη, προϊσταμένη του Γραφείου Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του ΙΕΠ, Π. Χαραμής, Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ) και τον Πληροφοριακό Γραμματισμό: εφαρμοσμένα παραδείγματα Δημιουργικών Εργασιών (στελέχη της ΕΒΕ).

Μια ημερίδα με πολλή μεγάλο ενδιαφέρον για το διάλογο που έχει ανοίξει σχετικά με τη σχέση της βιβλιοθήκης και της εκπαιδευτικής πρακτικής. Είναι πασιφανές ότι εργασίες στα μαθήματα δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τη χρήση υπηρεσιών βιβλιοθήκης. Η διατύπωση αυτή κατέχει αξιωματική θέση. Οποιαδήποτε άλλη λύση (για παράδειγμα αποκλειστική χρήση του Διαδικτύου, βιβλιογραφία παρεχόμενη από τον καθηγητή κ.λπ.) παράγει αναξιόπιστα αποτελέσματα και λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά. Ακυρώνει στην ουσία την ίδια τη διδασκαλία, γιατί μια εργασία οφείλει να εδράζεται στην αναζήτηση των πηγών, την αξιολόγησή τους, την κριτική τους αποτίμηση και τη σύνθεσή τους. Οι δυνατότητες αυτές παρέχονται μόνο από βιβλιοθήκες, καθώς καθοδηγούν τον ενδιαφερόμενο μέσα στο πλήθος αξιολογημένων πληροφοριών και τον βοηθούν να επιλέξει μόνος του.

Επιπλέον, η ημερίδα αυτή έρχεται να τονίσει την ουσιαστική έλλειψη σχολικών βιβλιοθηκών και την αναπλήρωση του κενού αυτού από τις λαϊκές βιβλιοθήκες (δημοτικές ή δημόσιες). Μια καλά οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία θα βασίζονταν στην ύπαρξη βιβλιοθήκης στη σχολική μονάδα. Δυστυχώς, στην Ελλάδα απέχουμε ακόμα πολύ από αυτό. Οι λαϊκές μας βιβλιοθήκες καλύπτουν χρόνια αυτό το έλλειμμα εκπαιδευτικής πολιτικής, συνεισφέροντας στο μέτρο των δυνατοτήτων τους τα μέγιστα. Προσπαθούμε να μη σκεφτόμαστε βέβαια τους μαθητές μας σε περιοχές της χώρας που δεν έχουν πρόσβαση ούτε καν σε λαϊκή βιβλιοθήκη.

Καλλίμαχος

kallimachos.avgi@gmail.com

Δείτε όλα τα σχόλια