Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο καλλιτέχνης δημιουργεί το έργο, η Πολιτεία το προστατεύει

Έπειτα από τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση, ξεσκεπάζει το έγκλημα και βγάζει στην επιφάνεια το τεράστιο σκάνδαλο της ΑΕΠΙ. Είναι μια αρχή του, που πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα

Λέγομαι Κώστας Καλδάρας κι έχω το ευτύχημα να είμαι συνθέτης, δηλαδή δημιουργός τραγουδιών, εδώ και 30 χρόνια. Μαζί με αυτό το ευτύχημα, όμως, ζω μια παράλληλη ζωή με ένα δυστύχημα που λέγεται ΑΕΠΙ. Μια παγκόσμια πρωτοτυπία της πατρίδας μας, με την οποία μια ιδιωτική εταιρεία πνευματικής ιδιοκτησίας, κρατάει ομήρους για πάνω από 80 χρόνια τους Έλληνες δημιουργούς.

Η ιστορία μου με την ΑΕΠΙ αρχίζει πολύ πριν γεννηθώ, αφού η ίδια εταιρεία εκμεταλλεύεται και το έργο του πατέρα μου, Απόστολου Καλδάρα. Το αναφέρω αυτό, για να καταλάβουμε το βάθος του χρόνου, αλλά και για έναν ακόμη λόγο. Όταν έφευγε απ' τη ζωή ο Απόστολος, μου είχε πει: “Πιστεύω ότι έκανα καλά τη δουλειά μου...”! Αυτό λοιπόν μπορεί πλέον να το επιβεβαιώσει, εκτός από την ελληνική κοινωνία, τη δική μου οικογένεια, δυστυχώς και η οικογένεια Ξανθόπουλου, που σίγουρα απ' τη “δουλειά” του έχτισε έναν τουλάχιστον όροφο του μεγάρου της εταιρείας τους, με την ανοχή έως και τη συνενοχή της εκάστοτε Πολιτείας.

Ας έρθουμε όμως στο σήμερα.

Έπειτα από τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση, ξεσκεπάζει το έγκλημα και βγάζει στην επιφάνεια το τεράστιο σκάνδαλο της ΑΕΠΙ. Είναι μια αρχή του, που πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα. Η οικονομική δύναμη της εταιρείας, με την οποία εκβιάζει τους δημιουργούς, είναι μεγάλη. Μια κυβέρνηση της Αριστεράς, όμως, δεν θα στηριχτεί στη λογική του χρήματος και των αριθμών. Φτιάχνει δομές και νόμους που θα πρέπει να προσφέρουν στους δημιουργούς μια αξιοπρεπή διαβίωση και προστασία των πνευματικών τους δικαιωμάτων.

Η επόμενη ημέρα

Μετά την ψήφιση του νέου νόμου για τα πνευματικά δικαιώματα, ο οποίος βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, πρέπει να ληφθεί συγκεκριμένη νομοθετική μέριμνα μπροστά σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο διαφυγής από τις υποχρεώσεις απέναντι στους δημιουργούς, ώστε να συνεχιστεί η διαχείριση και απόδοση των δικαιωμάτων τους. Να μην αφεθεί ο χρόνος να δημιουργηθούν επιπλέον διαφυγόντα κέρδη και για τους δημιουργούς αλλά και για το κράτος, το οποίο έχει χάσει πιθανότατα εκατομμύρια από αδήλωτα εισοδήματα και φόρους. Τα θετικά που επιφέρει ο νόμος υπάρχει ο κίνδυνος να ανατραπούν, αν δεν δοθεί προτεραιότητα σε μερικά ζητήματα. Αποδείχτηκε ότι ο διορισμός επιτρόπου είναι σωστός, και ορθώς προβλέπεται από τον νόμο. Καλό θα ήταν, όσον αφορά στην ειδική περίπτωση της ΑΕΠΙ, να ισχυροποιηθεί επιπλέον η θέση του, να του δοθούν περαιτέρω αρμοδιότητες και να δρομολογηθεί η μετατροπή της εταιρείας σε ΟΣΔ. Σ’ αυτό έχει θετικά συμβάλει ο νόμος, που προβλέπει την αύξηση σε 9 των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου, το οποίο γίνεται πλέον αντιπροσωπευτικότερο όργανο. Στα θετικά καταλογίζεται, επίσης, η αύξηση του ποσοστού της “εύλογης αμοιβής” στο 2%, όπως και η κατάργηση του άρθρου 45 που αφορά στον διακανονισμό με της χρήστες.

Ο καλλιτέχνης δημιουργεί το έργο, αλλά το προστατεύει η Πολιτεία, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο προστατεύει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του πολιτισμού μας.

 

* Ο Κώστας Καλδάρας είναι μουσικοσυνθέτης

 

ΜΟΤΟ

Έπειτα από τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση, ξεσκεπάζει το έγκλημα και βγάζει στην επιφάνεια το τεράστιο σκάνδαλο της ΑΕΠΙ. Είναι μια αρχή του, που πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα

Δείτε όλα τα σχόλια