Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
9.6°C16.5°C
1 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
9.2°C14.0°C
1 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
13 °C
11.0°C13.2°C
2 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.8°C12.7°C
3 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
7 °C
6.9°C10.1°C
0 BF 100%
Post rock
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Post rock

ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ Ν. ΦΡΑΓΚΟΥ

Βλέποντας ένα φιλμ που έχει να κάνει με τη ζωή του James Brown και που παραγωγός του, ουσιαστικά, είναι ο Mick Jagger, το Get On Up, καταλαβαίνεις πώς λειτούργησε ο μαύρος μουσικός στον χώρο των σόου μπίζνες αλλά και στην περιρρέουσα κοινωνική ατμόσφαιρα γύρω του. Πώς, ενώ ξεκίνησε σαν απλός μουσικός σε μια μπάντα που έπαιζε γκόσπελ κυρίως μουσική, κατόρθωσε να εξελιχθεί την κατάλληλη στιγμή και να βγει πρώτο όνομα χωρίς να προδώσει τους συντρόφους μουσικούς του, ασχέτως αν αυτοί το εξέλαβαν έτσι. Η ικανότητά του πάνω στη σκηνή, πριν από τον Elvis Presley, να παίζει με το σώμα και να μεταδίδει στο ακροατήριο μια σεξουαλική ενέργεια, σε συνδυασμό με τις όλο και πιο χορευτικές μουσικές επιλογές του, η επαφή του με τον Little Richard, που είδε στον μικρό το χάρισμα, και η ακατανίκητη ροπή του προς την καλλιτεχνική αναγνώριση, σε αντίβαρο των όσων είχε υποστεί, από την βία του πατέρα του μέχρι τη βία της Δικαιοσύνης –χρόνια φυλακής για ένα κλεμμένο κοστούμι–, σε πείσμα όλων όσοι έβλεπαν στο πρόσωπό του έναν ακόμη φτωχοδιάβολο, ο James Brown έπιασε το αίτημα των καιρών συνδυάζοντας τζαζ πνευστά, ριδμ εντ μπλουζ και ροκ εν ρολ σε ένα διονυσιακό μουσικό μόρφωμα που το αποκάλεσε funk music. To στήσιμο των συναυλιών, το κλείσιμο μεγάλων χώρων, η διοργάνωση συναυλιών χωρίς ενδιαμέσους, η ανθρωπιά για τα μέλη της φυλής του και φυσικά τα απίστευτης ενεργειακής και συναισθηματικής ισχύος τραγούδια του και, τέλος, ο κοινωνικός ακτιβισμός του, τέλη των 60's («Say It Loud – I'm Black and I'm Proud»/ «Payback»), αλλά και η παρακμή του, όλα συνθέτουν το πορτρέτο ενός καλλιτέχνη που επηρέασε έντονα και επηρεάστηκε από την εποχή του, πράγμα που δείχνεται παραστατικά στην ταινία του σκηνοθέτη Tate Taylor.

ΚΑΝΕΛΑ PROJECT: ΔΥΝΑΤΟ ΑΡΩΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ…

(Στις ερωτήσεις απαντά ο Άρης Ντεληθέος)

Πότε και πώς ξεκίνησε ως ιδέα το καινούργιο όχημα έκφρασης που ακούει στο όνομα Κανέλα project και τι στάθηκε αφορμή για την υλοποίησή του;

Η ιδέα έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Πάντα με ενδιέφερε και μου άρεσε η ηλεκτρονική μουσική, η χορευτική όπως η trance, αλλά και η πιο πειραματική, όπως Aphex Τwin, Stockhausen κλπ. Αλλά ακόμα μεγαλύτερή μου αγάπη ήταν η παραδοσιακή μουσική. Έπαιζα στο μυαλό μου για αρκετά χρόνια με την ιδέα να τα συνδυάσω με ένα τρόπο που να με καλύπτει δημιουργικά. Όταν ήρθα σε επαφή με τη μουσική dubstep, κάτι μέσα μου έκανε ένα κλικ και αποφάσισα να το πραγματοποιήσω. Ξεκίνησα το πρώτο κομμάτι εξερευνώντας τις δυνατότητες και μια μέρα που ήταν στο στούντιό μου ο Γιώργος Κοντογιάννης, του ζήτησα να αυτοσχεδιάσει με τη λύρα του πάνω σε αυτό που είχα κάνει. Το αποτέλεσμα πήγε το κομμάτι σε άλλη κατεύθυνση, πολύ καλύτερη από αυτήν που είχα σκεφτεί στην αρχή. Έτσι ξεκίνησε η πιο κολεκτιβιστική μεριά του πρότζεκτ. Η επί ίσoις όροις συνεργασία με άλλους μουσικούς είναι πολύ δημιουργική και το να αφήνεις το δικό σου δημιούργημα στα χέρια ενός άλλου να σ' το μεταμορφώσει είναι απελευθερωτικό. Το να απαλλάσσεσαι, έστω και μερικώς, από την ιδιοκτησιακή σου προσκόλληση είναι μια μικρή απελευθέρωση.

Αλήθεια, πώς προέκυψε αυτό το ασυνήθιστο όνομα για το… πρότζεκτ;

Ήρθε στην τύχη, όπως τα πιο ωραία πράγματα. Δεν είναι άλλωστε η κανέλα μυρωδικό που μπορεί να δέσει τα διάφορα υλικά του (μουσικού) φαγητού; Που χρησιμοποιείται και στη μοντέρνα και στην παραδοσιακή κουζίνα πολλών χωρών και παραδόσεων; Άσε που μυρίζει υπέροχα.

Ποιοι έχουν περάσει μέχρι στιγμής το κατώφλι του στούντιο για να λάβουν μέρος στις ηχογραφήσεις;

Ο Γιώργος Κοντογιάννης, που παίζει λύρα με συμπαθητικές χορδές. Ο Δημήτρης Βαρελόπουλος, τρομερό λαούτο και ίσο στα πολυφωνικά. Ο Rafael Greenblatt με το μπεντίρ του. Και μετά, το ηπειρωτικό πολυφωνικό που απαρτίστηκε από τους Δέσποινα Λαφαζάνη, Πωλίνα Αναγνωστοπούλου, Έφη Ψιαχούλια, Λία Πανταζοπούλου κι εμένα. Είμαστε όλοι φίλοι με πολλά μεθύσια, γλέντια, μουσικές συνεργασίες και καλοπέραση στο κοινό βιογραφικό μας. Όμως δεν έχουμε μόνο μουσικούς στην παρέα μας. Το Κανέλα Πρότζεκτ περιλαμβάνει και άλλες μορφές τέχνης, που συνυπάρχουν με τον ήχο μας. Ο Άκης Σπυριδάκης κάνει γραφικά, η Χριστίνα Γεωργιάδου φωτογραφία και η Αλεξάνδρα Μασμανίδη βίντεο.

Πώς θα προσδιόριζες αυτό που κάνετε και τι ορισμό θα του έδινες; Από την άλλη μεριά, υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά τις μουσικές σας εξερευνήσεις;

Δεν είμαι καθόλου σίγουρος για τον ορισμό. Είναι ο συνδυασμός διαφόρων φορμών. Κυρίως όμως είναι η προσωπική έκφραση του κάθε συμμετέχοντα που γίνεται μια κοινή συνισταμένη. Έτσι η μουσική τούς εκφράζει όλους, αλλά ταυτόχρονα έχει και δική της υπόσταση, δική της λογική και βούληση.

Το Κανέλα project λειτουργεί με όρους κολεκτίβας και έχει προκύψει ως αποτέλεσμα των συνεργιών και συμπράξεων των μουσικών - μελών του studio «audiohome». Μιλήστε μας για τη φιλοσοφία που διέπει αυτό το στούντιο.

Το στούντιο είναι ο επαγγελματικός μου χώρος, ο οποίος είναι στο σπίτι μου. Είναι μια απόπειρα να ξεφύγει ο μουσικός αλλά και ο ηχολήπτης από το αποστειρωμένο περιβάλλον που αναπόφευκτα (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό) έχουν τα στούντιο. Έτσι προέκυψε και το όνομα «audiohome». Και αυτή η παράμετρος ευνοεί τη ροή τις δημιουργίας. Η ιδέα ήρθε όταν ηχογραφούσαμε το τρίτο άλμπουμ των Ματ σε Δυο Υφέσεις στο σπίτι τους. Η ατμόσφαιρα ήταν μαγική, τόσο άνετη, τόσο δημιουργική. Με έκανε να θέλω να δουλεύω πάντα έτσι.

Μέχρι στιγμής έχουν ηχογραφηθεί δύο τραγούδια. Υπάρχει ως σκέψη να βγει σε βάθος χρόνου μια ολοκληρωμένη δισκογραφική εργασία;

Ναι, αυτός είναι σίγουρα ο στόχος μας. Κάνουμε συνέχεια δουλειά, αλλά ο χρόνος ποτέ δεν φτάνει. Είναι λίγες οι 24 ώρες μέσα στη μέρα, θα έπρεπε να είχε παραπάνω.

Official Link: soundcloud.com/kanela-project, You tube-kanela project, www.facebook.com/arisntelitheos

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL