Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.2°C24.7°C
3 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
14.8°C19.6°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
15.4°C18.0°C
5 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.9°C22.2°C
4 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.5°C20.9°C
0 BF 43%
Alcalica: Από το Βερολίνο στη Μυτιλήνη και από εκεί σε όλη την Ευρώπη...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Alcalica: Από το Βερολίνο στη Μυτιλήνη και από εκεί σε όλη την Ευρώπη...

Πότε δημιουργήθηκε το σχήμα των Alcalica και πώς προέκυψε η ονομασία του;

Το γκρουπ δημιουργήθηκε το 2004, στο κελάρι ενός κοινοβίου στο κέντρο του Βερολίνου. Aπό το 2004 μέχρι το 2006 αυτό το κελάρι ήταν ο τόπος που πειραματιζόμασταν μέρα - νύχτα με αντισυμβατικές τεχνολογίες, λέξεις και όργανα. Ένας από τους στενούς συνεργάτες μας, ο Νικόλαος Παραβατός aka Vivian Coma, μας πρότεινε το όνομα Alcalica. Δεν σήμαινε τίποτα, ακούστηκε μεσογειακό, σχεδόν αραβικό! Μας άρεσε.

 

Η τελευταία σας δισκογραφική εργασία, η οποία κυκλοφορεί και σε βινύλιο, ακούει στο όνομα Ύδωρ. Πείτε μας δυο λόγια γι' αυτό.

Τα κομμάτια του άλμπουμ ηχογραφήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια μεταξύ Βερολίνου και Μυτιλήνης. Το τραγούδι Ύδωρ δίνει και την ονομασία του άλμπουμ. Διαλέξαμε αυτή την αρχαιοελληνική λέξη γιατί ηχεί ως μια απόλυτη λέξη, όπως ακριβώς απόλυτο είναι το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στην πρόσβαση σε ασφαλές, πόσιμο νερό. Αντίθετα, το νερό ιδιωτικοποιείται και πωλείται σαν εμπόρευμα στις αγορές.

 

Τι όργανα αποτελούν το βασικό σας set up; Επίσης βλέπουμε ότι δίνετε αρκετό «χώρο» σε συνεργασίες με άλλους μουσικούς και δημιουργείτε την αίσθηση ενός ανοιχτού πράγματος...

Το set up που χρησιμοποιούμε στις συναυλίες και στις ηχογραφήσεις είναι: αναλογικά ηλεκτρονικά όργανα, μπαγλαμαδάκι, περσικό σαντούρι, καλίμπα. Δεν χρησιμοποιούμε κομπιούτερ, αλλά 60 καλώδια τα οποία γεφυρώνουν τα παραδοσιακά και ηλεκτρονικά όργανα με ανορθόδοξες εφαρμογές, δημιουργώντας μια πληθώρα μουσικών διαδρομών. Μας αρέσει πολύ να συνεργαζόμαστε με άλλους μουσικούς. Εκτείνει αυτές τις διαδρομές.

 

Είστε ένα σχήμα το οποίο τραγουδάει σε πέντε διαφορετικές γλώσσες. Εν αρχή ην ο λόγος λοιπόν στη μουσική; Από την άλλη, σε ποιο είδος νιώθετε ότι κινείστε μουσικά, πώς θα περιγράφατε αυτό που κάνετε;

Εν αρχή ην... το χάος, ρυθμοί, συχνότητες και λέξεις που ενώνονται σε μια δημιουργική στιγμή. Οι πέντε διαφορετικές γλώσσες που μιλάμε χορεύουν μεταξύ τους όπως και οι drum 'n' bass, καρσιλαμάς, ζεϊμπέκικο και electro ρυθμοί. Η επιλογή της γλώσσας στους στίχους δεν είναι θέμα στιλ. Κάθε γλώσσα ακούγεται όμορφα, όταν γράφεται και τραγουδιέται με ειλικρίνεια.

Για το είδος που κινούμαστε μουσικά δεν πιστεύουμε πως υπάρχει μια ετικέτα. Εάν την βάλουμε για πρακτικούς λόγους, η μουσική που παράγουμε είναι dream 'n' bass'. Ενώ χορεύεις, ταξιδεύεις, αισθάνεσαι και γίνεσαι ένα με το όλο. Ρυθμοί εμπνευσμένοι από την καταληψιακή σκηνή του Λονδίνου της δεκαετίας του '90, σμυρνέικες και αιγαιοπελαγίτικες κλίμακες, βέλγικη avant garde, χρησιμοποιούνται για να χτίσουν και να αποδομήσουν ξανά το σύμπαν μας.

 

Έχετε δώσει αρκετές συναυλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ έχετε λάβει μέρος και σε αρκετά φεστιβάλ οικολογικά κ.λπ... Πώς είναι τα πράγματα έξω συγκριτικά με την Ελλάδα και πώς βλέπετε το home studio, το οποίο κατά μια έννοια έχει αντικαταστήσει τις δισκογραφικές εταιρείες;

Από την εμπειρία μας μέχρι τώρα, το ελληνικό και το τούρκικο κοινό είναι πιο επικοινωνιακό, διακατέχεται από έντονη περιέργεια για καινούργια ακούσματα. Στις περιοχές που βρέχονται από το Αιγαίο η μουσική είναι σαν το φαγητό και το νερό, είναι καθημερινή ανάγκη και απόλαυση. Από την άλλη πλευρά, στην Ευρώπη η μουσική έχει γίνει καταναλωτικό αγαθό. Managers, hype, charts. Φυσικά υπάρχουν και εκεί καταπληκτικοί μουσικοί, όπως και σε όλο τον κόσμο. Χωρίς γερό management δεν θα τους ακούσεις όμως εύκολα. Το home studio είναι επανάσταση, όλοι μας πλέον δεν χρειάζεται να ξοδεύουμε άπειρα χρήματα και να ηχογραφούμε κοιτάζοντας συνεχώς το ρολόι του επαγγελματικού στούντιο.

Website: http://alcalica.org/

 

Αλέξανδρος Γερασίμου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL