Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Σημεία των καιρών I

Περιοριζόμαστε. Μέσα στη δυστοπία της προσωπικής ευθύνης και της συλλογικής ανευθυνότητας των αρχόντων αυτού του μικρού κρατιδίου της Ευρώπης

Περιοριζόμαστε. Μέσα στη δυστοπία της προσωπικής ευθύνης και της συλλογικής ανευθυνότητας των αρχόντων αυτού του μικρού κρατιδίου της Ευρώπης. Που ανοίγουν διάπλατα τις πύλες του για τους πολίτες χωρών με τα περισσότερα κρούσματα της πανδημίας του κορωνοϊού. Και κλείνουν, με αφορμή τον υποτιθέμενο κίνδυνο της εξάπλωσής της, με σπασμωδικές και πανάκριβες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, το κέντρο της πρωτεύουσας στους κατοίκους της, παρανόμως, χωρίς την έγκριση των αρμοδίων φορέων, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Αττικής που δημοσίευσε η "Αυγή" στις 16 Ιουλίου. Θέλοντας να μετατρέψουν τον «Περίπατο των Αθηναίων» που οραματιζόταν ο Αντώνης Τρίτσης σε μικρόπνοο «Περίπατο των Τουριστών» που ευελπιστούν να υποδεχτούν. Για να καλύψουν όπως-όπως, με τελειωτικά πλήγματα στα μαγαζιά του κέντρου, τις αστοχίες τους στην οικονομική και όχι μόνον διακυβέρνηση της χώρας. Δηλώνοντας για τους υπηκόους τους αυτό που δήλωναν ανέκαθεν οι δεξιοί προκάτοχοί τους στην εξουσία, ότι είμαστε τα γκαρσόνια της Ευρώπης. Και να ευνοήσουν την περιστολή της ελευθερίας των κινήσεών μας και της έκφρασής μας από τον νόμο Χρυσοχοΐδη, που προβλήθηκε ως δικαίωμα ελευθερίας των κινήσεών μας και υλοποιήθηκε πριν την ψήφισή του μέσω της βίαιης καταστολής μιας ειρηνικής διαμαρτυρίας για το δημοκρατικό δικαίωμα του συναθροίζεσθαι και του ομιλείν.

Οριζόμαστε μέσα στη δυστοπία της σύγχυσης που διασπείρουν οι κυβερνώντες από τα επιχορηγούμενα ΜΜΕ: τον φόβο του νέου εγκλεισμού και της απάνθρωπης αποξένωσης από τον συνάνθρωπό μας, που κρέμεται ως δαμόκλεια σπάθη πάνω από τις ζωές μας, και τη βούλησή μας να παραμείνουμε άνθρωποι ανεξαρτήτως τόπου διαμονής και υπηκοότητας.

Η έκθεση που φιλοξενεί φέτος το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο φέρει τον σημαίνοντα τίτλο «Αφαιρετικές Προσεγγίσεις Ελλήνων Καλλιτεχνών της Διασποράς». Δείχνει έργα που προέρχονται από τη Συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο οποίο ανήκει. Που όμως δεν αποτελούν μια πρόταση αμηχανίας λόγω της πανδημίας. Το αντίθετο συμβαίνει. Η έκθεση που γίνεται, με την εξαίρετη επιμέλεια του διευθυντή του Κυριάκου Κουτσομάλλη, αποτελεί μιαν ουσιώδη πρόταση διαφυγής από το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε. Ο Κουτσομάλλης μάς οδηγεί διορατικά με τη δυναμική κίνηση των επιβλητικών και πολυεπίπεδων στην ανάγνωσή τους γλυπτών της Chryssa, των τοποθετημένων δίπλα στα βιογραφικά των 19 συμμετεχόντων καλλιτεχνών, στο συναρπαστικό ταξίδι της αφηρημένης τέχνης. Που συνδιαμόρφωσαν διαπνεόμενοι από το ανατρεπτικό πνεύμα των καιρών δημιουργοί ελληνικής καταγωγής, γεννημένοι και μεγαλωμένοι στο εξωτερικό και άλλοι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην Ελλάδα και αναγκάστηκαν στις δύσκολες μετακατοχικές δεκαετίες να μεταναστεύσουν, για ιδεολογικούς και κοινωνικούς λόγους. Ο επιβάτης του θα συναντήσει, μεταξύ άλλων, αντιπροσωπευτικά δείγματα της κινητικής τέχνης του Takis, όπου η ύλη των μικρών αυτοσχέδιων φιγούρων του μετατρέπεται σε ενέργεια, καθώς και δύο σχέδιά του γραμμένα στην Άνδρο. Θα αντικρίσει δυο θερινά τοπία του Γιάννη Κουνέλλη, το ένα πλασμένο με πλατιές, ορμητικές πινελιές και το άλλο φτιαγμένο με τα φτωχά υλικά της «άρτε πόβερα», της οποίας υπήρξε σημαίνων εκφραστής. Θα σταθεί μπροστά στην ανθρωπόμορφη «Μεταμόρφωση καρέκλας», κατασκευασμένη με απλές γεωμετρικές γραμμές, του Λουκά Σαμαρά. Θα παρασυρθεί από τα άγρια κύματα του Ντίκου Βυζάντιου, που πολύ νέος, τον Δεκέμβριο του '45, βρέθηκε, χάρις στην τολμηρή πρωτοβουλία του διευθυντή και του γενικού γραμματέα του Γαλλικού Ινστιτούτου, με την αφρόκρεμα της διανόησης και της τέχνης μέσω του οχηματαγωγού "Ματαρόα" από την ερημωμένη Αθήνα στο εκρηκτικό Παρίσι των πρωτοποριών. Θα διεισδύσει στα «Ατέρμονα Πεδία» των χρωμάτων του Θεόδωρου Στάμου, φίλου και τόσο συγγενή στη τεχνοτροπία του Ρόθκο. Θα αντιμετωπίσει τις τρομαχτικές, οδυνηρές παραμορφωμένες μορφές του σύγχρονου ανθρώπου του Τζον Χριστοφόρου. Θα πάρει μιαν ανάσα ελευθερίας πίσω από τις εκ νέου επιβεβλημένες, ασφυκτικές μάσκες.

 

Info: «Αφαιρετικές Προσεγγίσεις Ελλήνων Καλλιτεχνών της Διασποράς». Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Χώρα Άνδρου

Διάρκεια έκθεσης: 1.7 - 27.9.2020

Ώρες λειτουργίας: Δευτ. 11.00 - 15.00, Τετ. - Κυρ. 11.00 - 15.00 & 18.00 - 21.00

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

#erhetai_pizzaridis

Είναι κοινό μυστικό ότι η κυβέρνηση ανέθεσε στον Πισσαρίδη και την ομάδα του το τεχνοκρατικό «ξέπλυμα» των επιδιώξεων της διακυβέρνησης Μητσοτάκη.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις