Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

«Να σωθεί το βυζαντινό σταυροδρόμι της Θεσσαλονίκης» ζητούν έξι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι του Υπουργείου Πολιτισμού

«Την πλήρη αντίθεσή» τους «στην καταστροφική για την τύχη των αρχαιοτήτων πρωθυπουργική εξαγγελία για απόσπαση κι επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, που βρέθηκαν στο σταθμό Μετρό Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη», δηλώνουν με ψήφισμά τους που φέρει τον τίτλο «Να σωθεί το βυζαντινό σταυροδρόμι της Θεσσαλονίκης», έξι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

«Πρόκειται για ενέργεια που αιφνιδίασε την επιστημονική κοινότητα, δημιούργησε αναταραχή στην πόλη της Θεσσαλονίκης και κινδυνεύει να αποβεί επικίνδυνη για την ακεραιότητα του μνημειακού συνόλου. Αυτό που είναι ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι ο πρωθυπουργός, στην ίδια ομιλία, προφανώς από εσφαλμένη πληροφόρηση, μετέθεσε τα χρονοδιαγράμματα όλου του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης (13 σταθμοί) για το 2023, ‘φορτώνοντας' όλη την καθυστέρηση στον σταθμό Βενιζέλου.

Για άλλη μια φορά, στο στόχαστρο βρίσκονται οι αρχαιότητες ως ‘καθυστέρηση' όλου του έργου, όταν είναι γνωστό ότι σταθμοί στους οποίους βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες έχουν παραδοθεί εδώ και χρόνια και θα μπορούσαν να αρχίσουν να λειτουργούν σε εύλογο χρονικό διάστημα οι 12 σταθμοί της βασικής γραμμής», αναφέρουν, μεταξύ άλλων, στο ψήφισμά τους οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι εργαζομένων του ΥΠΠΟΑ, καλώντας «την κυβέρνηση και την Υπουργό Πολιτισμού να μην προβούν σε αλλαγή της ισχύουσας Υπουργικής Απόφασης που εκδόθηκε το 2017 μετά από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που προβλέπει την συνύπαρξη των αρχαιοτήτων και του τεχνικού έργου, προκρίνοντας την λύση της κατά χώρα διατήρησης των αρχαίων και της κατασκευής του σταθμού κάτω από το επίπεδο των αρχαιοτήτων».

«Αυτή η λύση», καταλήγει το ψήφισμα, «είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και αποτελεί την μοναδική ορθή πρόταση για την διαχείριση των αρχαιοτήτων, εξασφαλίζοντας παράλληλα την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου χωρίς επιπλέον οικονομικές και χρονικές επιβαρύνσεις. Γι' αυτό και είναι η μόνη σύμφωνη με τον Αρχαιολογικό Νόμο που είναι απολύτως σαφής στο θέμα αυτό: ‘Η μετακίνηση μνημείου λόγω τεχνικού έργου εξετάζεται μόνο όταν μετά από σχετικό επιστημονικό έλεγχο αποκλείεται κάθε δυνατότητα διατήρησής του στο περιβάλλον του'» (άρθρο 42).

Το ψήφισμα υπογράφουν:
οι Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, Τμήμα ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής του ΥΠΠΟΑ, Σύλλογος Αυτοδυτών ΥΠΠΟ, Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Πτυχιούχων Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΟΑ.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια