Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Europe, why?

Οι κλεισμένοι μέσα στα αποστειρωμένα κτήρια των Βρυξελλών επικοινωνιολόγοι ζητούν από τους "ωφελούμενους" πολίτες να την υποστηρίξουν χωρίς να αναρωτιούνται τι στο διάολο φταίει και οι Ευρωπαίοι γυρνάνε την πλάτη

Τον Μάιο του 2019 θα πραγματοποιηθούν οι ευρωεκλογές σε μια συνθήκη κρίσιμη. Οι Ευρωπαίοι μετρούν τις πληγές της πολύχρονης οικονομικής κρίσης, των τραγικών χειρισμών στο προσφυγικό, της αμηχανίας των Βρυξελλών να διαχειριστούν την ανεργία των νέων, την αδυναμία της ηγεσίας της Ε.Ε. να παρουσιάσει ένα σχέδιο που γεννά ελπίδα, απαλλαγμένο από τις νεοφιλελεύθερες εμμονές.

Φυσικό σχεδόν επακόλουθο είναι η ραγδαία άνοδος των ακροδεξιών δυνάμεων. Η επικράτηση του Όρμπαν στην Ουγγαρία, η ενίσχυση λαϊκιστών και ακροδεξιών στην Ιταλία, η Χρυσή Αυγή στη χώρα μας και η οργάνωση των ακραίων δυνάμεων σε άλλα κράτη - μέλη δείχνουν ότι έχει χαθεί κρίσιμο έδαφος. Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει πως οι κυρίαρχες πολιτικές που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια έσπειραν το έδαφος για να ανθίσει ο σπόρος του μίσους; Από την άλλη, πληθαίνουν οι φωνές που δεν πείθονται πλεόν από τα οράματα της Ε.Ε., όχι απαραιτήτως από την Ακροδεξιά. Μην ξεχνάμε ότι ήδη μετράει ένα μέλος λιγότερο μετά το Brexit.

Οι Βρυξέλλες βλέπουν από τη μια την αυξανόμενη γοητεία του ευρωσκεπτικισμού και από την άλλη τους Ευρωπαίους πολίτες να γυρνούν την πλάτη διαπιστώνοντας πως ο λόγος τους δεν μετράει. Αποφάσισαν λοιπόν να "τρέξουν" μια καμπάνια με στόχο να πείσουν αφενός τους πολίτες να πάνε στην κάλπη, αφετέρου να αντικρούσουν τον "αντιευρωπαϊκό λαϊκισμό".

Κρίνοντας από τα πρώτα υλικά της διαδικτυακής καμπάνιας συμπεραίνει κανείς πως μάλλον οι εμπνευστές της δεν έχουν πάρει "μυρωδιά" από τους ευρωπαϊκούς λαούς. Μια καμπάνια με τίτλο “Why Europe”, με κεντρικό άξονα τα "ωφελήματα" της Ε.Ε. στην καθημερινότητα των πολιτών. Ελεύθερη μετακίνηση χωρίς διαβατήριο, Netflix σε όλα τα κράτη - μέλη (!), διακοπές στα Κανάρια νησιά, επίθεση στους Άγγλους πολίτες και την ψήφο τους στο δημοψήφισμα, καθαρές θάλασσες, οδική ασφάλεια, είναι μερικές από τις θεματικές. Μαθαίνω μάλιστα πως όσον αφορά το προσφυγικό, το κύριο επιχείρημα για την Ελλάδα θα είναι "η Ε.Ε. δίνει λεφτά για να διαχειριστείτε τους πρόσφυγες" και για τις χώρες του Βίζενγκραντ "σας στηρίζουμε αλλά βοηθήστε".

Με αυτή την επιχειρηματολογία οι κλεισμένοι μέσα στα αποστειρωμένα κτήρια των Βρυξελλών επικοινωνιολόγοι φιλοδοξούν να πείσουν τους πολίτες να ψηφίσουν και να στηρίξουν το όραμα της Ε.Ε. Μια καμπάνια που θυμίζει το "Μένουμε Ευρώπη" παρουσιάζοντας την Ένωση ως έναν μεγάλο κουμπαρά που μοιράζει λεφτά και χαμηλές χρεώσεις στο Ίντερνετ, ζητώντας από τους "ωφελούμενους" πολίτες να την υποστηρίξουν χωρίς να αναρωτιέται, τι στο διάολο φταίει και οι Ευρωπαίοι γυρνάνε την πλάτη; Το "Ευρώπη ή χάος" δοκιμάστηκε με γνωστά αποτελέσματα.

Εαν δεν κάνει την αυτοκριτική της και δεν μιλήσει με ειλικρίνεια για την ανάγκη τολμηρών τομών με ενίσχυση της δημοκρατίας και της λαϊκής συμμετοχής στον έλεγχο των αποφάσεων, για ένα άλλο σχέδιο από αυτό που έφτασε ώς εδώ και ηττήθηκε, τότε φαίνεται πως ο Μάιος του 2019 θα επιβεβαιώσει τους χειρότερους φόβους όλων μας.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Το αβέβαιο παγκόσμιο μέλλον και οι δυνάμεις του καλού

Οι δυνάμεις του καλού υπάρχουν παντού, πρέπει όμως να ανασυγκροτηθούν πολιτικά και προγραμματικά. Και η Αριστερά, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, πρέπει να μελετήσει τις ιστορικές απαιτήσεις στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί

Δειτε ολοκληρο το αρθρο