Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Σ. Βαρδάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε περιορίζει τις απεργίες ούτε καταστέλλει τις κινητοποιήσεις

Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει τα συνδικάτα κοινωνούς της εργασιακής κανονικότητας στην Ελλάδα, τονίζει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ και τρία χρόνια οι βουλευτές της πλειοψηφίας έχουμε αποδείξει ότι το γενικό καλό υπερισχύει των προσωπικών επιλογών και θέσεων, σημειώνει

«Όταν μια κυβέρνηση αποκρούει παράλογες απαιτήσεις των θεσμών, δεν μπορούμε να λέμε ότι η κυβέρνηση αυτή, η κυβέρνηση της Αριστεράς δυσκολεύει τα συνδικάτα και βάζει χέρι στο συνδικαλιστικό κίνημα» τονίζει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης με αφορμή τη διάταξη για τον τρόπο προκήρυξης των απεργιών στα πρωτοβάθμια σωματεία που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο.

Ο Σ. Βαρδάκης υπενθυμίζει την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την ισχυροποίηση των εργαζομένων απέναντι στην εργοδοτική ασυδοσία. Όσον αφορά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου αύριο, σημειώνει ότι «εδώ και τρία χρόνια οι βουλευτές της πλειοψηφίας έχουμε αποδείξει ότι το γενικό καλό υπερισχύει των προσωπικών επιλογών και θέσεων» και συμπληρώνει: «Πολλώ δε μάλλον όταν δεν υπάρχουν νέα δημοσιονομικά μέτρα, άρα καμία επιβάρυνση προς τους πολίτες».

* Πώς απαντάτε στην κριτική ότι μια κυβέρνηση της Αριστεράς δεν μπορεί να δυσκολεύει την άσκηση του δικαιώματος των εργαζομένων στην απεργία;

Ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε περιορίζει τις απεργίες ούτε καταστέλλει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Πρέπει να καταστεί σαφές ότι αυτό που θεσμοθετείται αφορά τον κανόνα της απαρτίας στις γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων που δεν είναι ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής έκτασης όταν συγκαλούνται προκειμένου να ληφθεί απόφαση για απεργία. Θα απαιτείται δηλαδή η παρουσία του 50% των οικονομικά τακτοποιημένων μελών του σωματείου προκειμένου να συζητηθεί η απόφαση για την απεργία.

Καμία αλλαγή δεν επέρχεται στα πρωτοβάθμια σωματεία ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής εμβέλειας, καθώς και στις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις.

* Αρκετές φορές έχει διατυπωθεί η ένσταση ότι η κυβέρνηση δεν ευθύνεται για την απομαζικοποίηση των συνδικάτων. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα; Τι ρόλο μπορεί να παίξει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κόμμα;

Όταν μια κυβέρνηση αποκρούει παράλογες απαιτήσεις των θεσμών και τολμά να αποκλείει οποιαδήποτε συζήτηση για αλλαγή του χρόνου προειδοποίησης για την κήρυξη της απεργίας, απόλυση των συνδικαλιστικών στελεχών αλλά και συρρίκνωση του χρόνου των συνδικαλιστικών αδειών, δεν μπορούμε να λέμε ότι η κυβέρνηση αυτή, η κυβέρνηση της Αριστεράς, δυσκολεύει τα συνδικάτα και βάζει χέρι στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Το συνδικαλιστικό κίνημα αποδυναμώνεται μόνο όταν οι εργαζόμενοι δεν συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αποτελεσματική διεκδίκηση συμφερόντων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο δεν ευθύνεται για την αποδυνάμωση και την απομαζικοποίηση των συνδικάτων, αντιθέτως έχει δείξει από την αρχή της διακυβέρνησής του ότι παλεύει για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών συμφερόντων των εργαζομένων και θέλει τα εργατικά κέντρα της χώρας, τις ομοσπονδίες και τα συνδικάτα των εργαζομένων συμμετόχους σε οποιαδήποτε συζήτηση και διαβούλευση αλλά και κοινωνούς της εργασιακής κανονικότητας στην Ελλάδα.

* Είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση έχει διαχειριστεί τα ζητήματα των εργατικών δικαιωμάτων; Τι άλλα βήματα πρέπει να γίνουν;

Μέσα σε μία τετραετία (2010-2014) η επίθεση που έγινε στα εργασιακά δικαιώματα, στην προσπάθεια πλήρους απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, ήταν πρωτόγνωρη.

Για τον λόγο αυτό οι επιδιώξεις της ελληνικής κυβέρνησης από το 2015 ήταν η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων, η επιστροφή στην εργασιακή κανονικότητα.

Και πράγματι πετύχαμε την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων το 2018. Την ίδια στιγμή προχωρήσαμε σε νομοθετικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση και προστασία των εργαζομένων ισχυροποιώντας τη θέση τους απέναντι στην εργοδοτική ασυδοσία. Ειδικότερα ο Ν.4488/17 δημιουργεί προϋποθέσεις επαναφοράς της αξιοπρέπειας του συνόλου των εργαζομένων.

Δώσαμε μεγάλη μάχη για τα εργασιακά και καταφέραμε να αλλάξουμε το μοντέλο που επικρατούσε μέχρι και το 2014 στην Ελλάδα. Ένα μοντέλο που ευνοούσε τον εργοδότη που δεν πλήρωνε, δεν δήλωνε και δεν ασφάλιζε τους εργαζομένους, ένα μοντέλο που ευνοούσε τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, τους χαμηλούς μισθούς, τις συνθήκες γαλέρας, τον εργασιακό μεσαίωνα.

Το επόμενο διάστημα ακολουθεί και άλλο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, με το οποίο διορθώνονται αδικίες που δημιουργήθηκαν από την επιβολή και άσκηση λανθασμένων πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων.

* Ο υπουργός Οικονομικών σχολίασε ότι το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα έχει περισσότερα θετικά μέτρα από ό,τι αρνητικά. Ποια είναι εκείνα που «δυσκολεύουν» τους βουλευτές της πλειοψηφίας;

Να μην περιμένετε τριγμούς και αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ και τρία χρόνια οι βουλευτές της πλειοψηφίας έχουμε αποδείξει ότι το γενικό καλό υπερισχύει των προσωπικών επιλογών και θέσεων.

Πολλώ δε μάλλον όταν δεν υπάρχουν νέα δημοσιονομικά μέτρα, άρα καμία επιβάρυνση προς τους πολίτες. Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ζητήματα της ενέργειας, του εξορθολογισμού των οικογενειακών επιδομάτων, τα εργασιακά, τα θέματα της υγείας και ζητήματα διαδικαστικού χαρακτήρα στον τομέα της δημόσιας διοίκησης και του φορολογικού μηχανισμού.

* Όλο και περισσότερο η πολιτική συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας μετά τα Μνημόνια. Τι πρέπει να προσεχτεί; Με ποιο τρόπο μπορεί να υπάρξει πραγματική περιφερειακή ανάπτυξη;

Ανατρέχοντας στα πρόσφατα στοιχεία βλέπουμε ότι η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται μετά από αρκετά χρόνια και η πιστοληπτική μας ικανότητα αναβαθμίζεται. Η έξοδός μας από τη διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος μετά από 7 χρόνια, η μείωση της ανεργίας 7 περίπου μονάδες από το 2014, η δημιουργία 300.000 νέων θέσεων εργασίας προδιαθέτουν ότι το 2018 θα είναι έτος ανάπτυξης.

Μετά το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης θα ακολουθήσει η συζήτηση για τη διευθέτηση του ελληνικού χρέους.

Συνεπώς αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν αλυσιδωτές θετικές εξελίξεις για την κοινωνία, την οικονομία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Η Ελλάδα, έχοντας πλέον τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις και μια στρατηγική διεξόδου από την κρίση, εισέρχεται σε τροχιά σταθερότητας για ακόμα μια χρονιά, κατά την οποία κλείνει οριστικά και αμετάκλητα η σκληρή περίοδος των Μνημονίων.

Η σημερινή κυβέρνηση με συστηματική προσπάθεια κατάφερε τα τελευταία δύο χρόνια όχι μόνο να βγάλει τη χώρα από την κρίση, αλλά και να τη θέσει σε τροχιά ανάπτυξης, μέσα από ένα αναπτυξιακό μοντέλο κοινωνικά και οικονομικά δίκαιο. Ένα μοντέλο της παραγωγικότητας, της αποδοτικότητας και αναδιανομής του εισοδήματος. Και με αυτό το μοντέλο θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε.

Τα αναπτυξιακά συνέδρια που πραγματοποιήθηκαν στις κατά τόπους περιφέρειες το προηγούμενο διάστημα και οι συζητήσεις στις τοπικές κοινωνίες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καταγραφή προβλημάτων αλλά και πρωτοβουλιών ώστε να αποκατασταθούν αδικίες που χρόνιζαν.

Για το διάστημα μετά το Μνημόνιο, μεγάλο ρόλο στην περιφερειακή ανάπτυξη και στον σχεδιασμό θα παίξουν οι περιφέρειες και οι συζητήσεις που θα συνεχιστούν σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών.

Στόχος μας δεν είναι μόνο να βγούμε από τα Μνημόνια. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για να μπορούμε να μιλάμε για ένα καλύτερο αύριο. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών και να έχουμε μια κοινωνία όρθια την επόμενη ημέρα.

Δεν λέω ότι έχουμε το μαγικό ραβδί, όμως θέλουμε και μπορούμε με εντιμότητα, αισιοδοξία και μεθοδικότητα να σχεδιάσουμε το αύριο.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Προοδευτικές συγκλίσεις: ποιοι και με ποιους

Η ανάγκη μιας εναλλακτικής πρότασης για την Ευρώπη αναδεικνύεται πλέον με ολοένα σαφέστερο πρόσωπο. Το παραδοσιακό σύστημα εξουσίας βαίνει προς εξαφάνιση. Δυνάμεις πανίσχυρες πριν λίγα χρόνια, όπως...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο