Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Λεφτά υπάρχουν και σώζουν ζωές...

Η βελτίωση της ζωής των πολιτών δεν μετριέται μόνο με χρήμα. Και αν στα υπουργικά γραφεία δεν υπάρχουν άτομα με σημαντικές ιδέες, υπάρχουν έξω στην κοινωνία

Το συγκλονιστικό -κατά γενική ομολογία- θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στην εθνική οδό έγινε αφορμή για να συζητηθεί το θέμα της οδηγικής συμπεριφοράς και κουλτούρας των Ελλήνων οδηγών. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι, από το 2000 μέχρι σήμερα, τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 51,1%, από 23.001 σε 11.752 το 2014. Όμως η μείωση στα θανατηφόρα είναι μικρότερη, 38,9%, από 2.037 σε 793 το 2014. Είναι λίγα; Όχι, είναι πάρα πολλά. Στον δείκτη της Ευρώπης με τα θανατηφόρα ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων το έτος 2012 η χώρα μας είναι στη δεύτερη χειρότερη θέση πίσω από τη Λιθουανία με δείκτη 92 θανατηφόρα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ακολουθούν Λετονία με 86 και Βουλγαρία με 82. Αντίθετα οι χώρες με τον μικρότερο δείκτη θανατηφόρων ανά εκατομμύριο κατοίκων είναι Ολλανδία και Δανία με 32 και ακολουθούν Ισπανία 41, Γερμανία 44.

 

ΚΑΤΑ συνέπεια έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Τι κάνουμε λοιπόν; Ευτυχώς οι ελληνικοί δρόμοι έχουν βελτιωθεί πολύ, οι τεχνολογίες για την ασφάλεια των αυτοκινήτων επίσης, οπότε μας μένει η αγωγή των οδηγών. Και πώς αποκτάται η αγωγή των οδηγών; Αρκεί ένα μάθημα στα σχολεία; Αν αρκούσε, θα είχαμε λύσει το πρόβλημα. Η αγωγή λοιπόν επιβάλλεται διά της πειθαρχίας, δηλαδή της αυστηρής τήρησης των κανόνων. Όταν λέμε ότι το όριο ταχύτητας είναι 120 ή 130 χιλιόμετρα την ώρα, πάει και τελείωσε. Όσοι έχουν οδηγήσει σε κάποια σοβαρή χώρα της Ευρώπης θα ξέρουν ότι είναι αδύνατον να περάσει απαρατήρητη και ατιμώρητη μια υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Τα ραντάρ θα σε εντοπίσουν και η ποινή θα φτάσει στα χέρια σου σύντομα. Και η ποινή δεν είναι η ίδια για την ίδια παράβαση όποιος και αν είναι ο παραβάτης.

 

ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ και την Ελβετία για παράδειγμα το πρόστιμο πάει ανάλογα με την οικονομική σου κατάσταση. Πριν από περίπου 10 χρόνια ο διευθύνων σύμβουλος της Nokia συνελήφθη να τρέχει σχεδόν με 180 χιλιόμετρα. Το πρόστιμο που βγήκε με βάση τη φορολογική του δήλωση ξεπερνούσε τα 150.000 ευρώ. Το 2010 στην Ελβετία ένας οδηγός που ξεπέρασε το όριο κατά 56 χιλιόμετρα την ώρα έπρεπε να πληρώσει 22.500 ευρώ. Στη Βρετανία ο οδηγός φυλακίζεται μέχρι και για 14 χρόνια. Του αφαιρείται το δίπλωμα για 2 χρόνια και παίρνει 3 έως 11 πόντους ποινής. Στη Γαλλία πληρώνεις έως και 75.000 ευρώ πρόστιμο και ακολουθεί ποινή φυλάκισης έως 5 χρόνια. Χάνεις το δίπλωμα από 5 έως 10 χρόνια και λαμβάνεις 6 πόντους στο δίπλωμα. Ξέρετε εσείς κανέναν εδώ στη χώρα μας που να έχει σημειωμένες ποινές στο δίπλωμά του; Ουσιαστικά έχει καταργηθεί και το point system.

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ: Ρωτήθηκε μετά το τροχαίο ο αρμόδιος υπουργός, στην ευθύνη του οποίου βρίσκεται η τροχαία και απάντησε: «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια. Εξετάζουμε τι μπορεί να γίνει για το θέμα των σταθερών ραντάρ. Δεν είναι ότι δεν υπάρχουν ραντάρ, υπάρχουν τα φορητά ραντάρ. Μακάρι να υπήρχαν τα σταθερά σε κάθε γέφυρα, όπως υπάρχουν στο εξωτερικό, και να γίνεται συστηματικός έλεγχος». Λοιπόν, αγαπητέ υπουργέ, κονδύλια υπάρχουν και για ραντάρ και για προσλήψεις στην τροχαία. Είναι οι εισπράξεις από τις παραβάσεις, που όχι μόνον θα υπερκαλύψουν το έξοδο, αλλά θα φέρουν και έσοδα στα δημόσια ταμεία. Και οι ελληνικοί δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας έχουν ένα ειδικό πλεονέκτημα. Έχουν κάθε 70 χιλιόμετρα διόδια. Εκεί δηλαδή όπου μπορείτε εύκολα να σταματήσετε τους παραβάτες που θα έχουν εντοπιστεί από τα σταθερά ραντάρ. Οι κλήσεις θα είναι έτοιμες και θα επιδίδονται στον υπεύθυνο της παράβασης.

 

ΟΠΩΣ ίσως γνωρίζετε, κύριε υπουργέ, το Ελληνικό Δημόσιο προκήρυξε το 2014 διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 1.000 φορητών ραντάρ ελέγχου ταχύτητας με αντίστοιχους εκτυπωτές. Το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία Globo, η οποία παρέδωσε τις συσκευές τον Ιούνιο του 2015. Μετά η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου εταιρεία χρεοκόπησε και έμεινε στον αέρα το σκέλος της εγκατάστασης και της τριετούς συντήρησης των συστημάτων για την Ελληνική Αστυνομία που προέβλεπε το συμβόλαιο. Κατά συνέπεια υπάρχουν 1.000 (!) φορητά ραντάρ στοιβαγμένα στις αποθήκες!

 

Η ΧΩΡΑ και οι πολίτες της χρειάζονται αξιόπιστες και αυστηρές ποινές για τις οδηγικές παραβάσεις και ειδικά εκείνες που μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρα ατυχήματα. Δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο. Αν στα 100 αυτοκίνητα τα μισά κινούνται πάνω από το όριο ταχύτητας, να είμαι κι εγώ μέσα, φαίνεται φυσιολογικό. Όταν όμως δεν υπερβαίνει το όριο κανείς, τότε υπάρχει θέμα και θα το σκεφτείς δυο φορές πριν τολμήσεις να παρανομήσεις και θέσεις σε κίνδυνο και τις ζωές αθώων ανθρώπων.

Μπορεί αυτή η κυβέρνηση να θεωρείται μονοθεματική, δηλαδή αποκλειστικής απασχόλησης με τις αξιολογήσεις, αλλά αυτό μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για δύο - τρεις υπουργούς. Όλοι οι άλλοι, και φυσικά ο συντονιστής και ελεγκτής πρωθυπουργός, έχουν να κάνουν μεγάλο έργο. Η βελτίωση της ζωής και η ίδια η ζωή των πολιτών δεν μετριούνται με χρήμα. Χρειάζονται νέες ιδέες και τόλμη. Και αν στα υπουργικά γραφεία δεν υπάρχουν άτομα με σημαντικές ιδέες, υπάρχουν έξω στην κοινωνία. Είναι υποχρέωσή σας να τους βρείτε και να ακούσετε αυτούς που μπορεί να γνωρίζουν καλύτερα.

dchristou52@gmail.com

 

Δείτε όλα τα σχόλια