Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Τις επενδύσεις στο Μεξικό τις είχε ανακοινώσει μόλις τον περασμένο Απρίλιο, εν μέσω προεκλογικού αγώνα. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Μαρκ Φιλντς, σε συνέντευξη Τύπου που συγκάλεσε ο ίδιος, επιχείρησε να δικαιολογήσει την απόφαση, λέγοντας πως υπάρχει δραματική μείωση της ζήτησης μικρών αυτοκινήτων στη βόρεια Αμερική. Με τον Αμερικανό πρόεδρο δεν υπάρχει κάποια συμφωνία, ωστόσο μιλώντας στο CNN προσπάθησε να παρουσιάσει την απόφαση ως «μια προκαταβολή εμπιστοσύνης» απέναντι στον Ντόναλντ Τραμπ.

DW.COM

Θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας στο Μεξικό;

 

Ήταν μια πραγματική ψυχρολουσία για την κυβέρνηση του Μεξικού όταν η αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε την εβδομάδα που μας πέρασε ότι θα αποσύρει επενδύσεις ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αντ’ αυτού θα επενδύσει 700 εκατομμύρια στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Μίτσιγκαν.

Τις επενδύσεις στο Μεξικό τις είχε ανακοινώσει μόλις τον περασμένο Απρίλιο, εν μέσω προεκλογικού αγώνα. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Μαρκ Φιλντς, σε συνέντευξη Τύπου που συγκάλεσε ο ίδιος, επιχείρησε να δικαιολογήσει την απόφαση, λέγοντας πως υπάρχει δραματική μείωση της ζήτησης μικρών αυτοκινήτων στη βόρεια Αμερική. Με τον Αμερικανό πρόεδρο δεν υπάρχει κάποια συμφωνία, ωστόσο μιλώντας στο CNN προσπάθησε να παρουσιάσει την απόφαση ως «μια προκαταβολή εμπιστοσύνης» απέναντι στον Ντόναλντ Τραμπ.

Η μεξικανική κυβέρνηση του Ενρίκε Πένια Νιέτο εξέφρασε τη λύπη της γι' αυτή την απόφαση. Η απόφαση της Ford έρχεται σε μια ιδιαίτερα δυσχερή εποχή για το Μεξικό, διότι εξαιτίας των αυξήσεων των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου υπάρχουν πολλές αντιδράσεις, ακόμα και βίαια επεισόδια. Η απόσυρση των αμερικανικών επενδύσεων πλήττει έναν καίριο τομέα της μεξικανικής οικονομίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους σημαντικότερους οικονομικούς τομείς της χώρας, στον οποίο απασχολούνται 900.000 άνθρωποι και αποτελεί το 3,1% του ΑΕΠ.

Ένα σημαντικό μέρος της αμερικανικής παραγωγής πραγματοποιείται στο Μεξικό. Το ένα τρίτο των εισαγωγών στις ΗΠΑ προέρχεται από τη γειτονική χώρα. Αλλά και για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και εταιρείες όπως η VW, η ΒΜW, η Audi ή η Daimler το Μεξικό αποτελεί σημαντικό τόπο παραγωγής και τώρα κατασκευάζονται νέα εργοστάσια. Σύμφωνα με την εταιρεία παροχής συμβουλών Roland Berger, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2020 θα επενδύσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Μεξικό είναι η έβδομη κατασκευάστρια χώρα στον κόσμο σε αυτοκίνητα και η τέταρτη σε εξαγωγές αυτοκινήτων.

Η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου NAFTA έχει ωθήσει πολλές εταιρείες να εγκατασταθούν νότια του Ρίο Μπράβο και να παράγουν για την αμερικανική αγορά. Οι οικονομίες του Μεξικού και των ΗΠΑ συνδέονται στενά μεταξύ τους. Οι ΗΠΑ είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος του Μεξικού και ο μεγαλύτερος επενδυτής. Παράλληλα τα δύο τρίτα των μεξικανικών εξαγωγών κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ. Με τις απειλές του να επιβάλει δασμούς, ο Ντόναλντ Τραμπ απειλεί τη λειτουργία της συμφωνίας NAFTA και παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Ωστόσο η πολιτική αυτή θα μπορούσε να γίνει μπούμερανγκ και να μετατραπεί σε ένα μεταναστευτικό πρόβλημα, που θα αφορά τελικά και τις ΗΠΑ.

 

Αντρέας Κνόμπλοχ / Μαρία Ρηγούτσου

Δείτε όλα τα σχόλια