Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.2°C22.0°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.7°C21.2°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
1 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.4°C
2 BF 63%
Ταφόπλακα στην ανάπτυξη η ιδιωτικοποίηση των μεγάλων πυλώνων της οικονομίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ταφόπλακα στην ανάπτυξη η ιδιωτικοποίηση των μεγάλων πυλώνων της οικονομίας

Η χώρα μας, έρμαιο των επιλογών μιας υποτελούς κυβέρνησης στις ιδιοτελείς επιταγές των ισχυρών Ευρωπαίων εταίρων, εγκαταλείπει το ένα μετά το άλλο τα ερείσματα που την καθιστούν ανεξάρτητο κράτος και οδηγείται σταθερά σε ένα ζοφερό μέλλον υποτέλειας.

Οι ιδιωτικοποιήσεις των κορυφαίων πυλώνων της οικονομίας του ελληνικού λαού θα οδηγήσουν την πατρίδα μας στον δρόμο της απόλυτης εξάρτησης από αλλότρια συμφέροντα. Αν δεν κινηθούμε γρήγορα και αποφασιστικά για να τις ματαιώσουμε πάση θυσία, ο δρόμος είναι χωρίς επιστροφή και οδηγεί στην ακύρωση κάθε πρωτοβουλίας για ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση.

Όπως κάθε χώρα, έτσι και η Ελλάδα, για να μπορέσει να ξεφύγει από την πλήρη εξάρτηση στον δανεισμό, πρέπει να στρέψει όλες τις δυνάμεις της, στον στόχο, της παραγωγικής αυτοδυναμίας. Αυτό για να γίνει εφικτό, έχει απαραίτητη προϋπόθεση το να παραμείνουν κάτω από τον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου, οι βασικοί πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, όπως: 1. Η παραγωγή της ηλεκτρικής ενεργειας. 2. Οι οδικές αρτηρίες και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 3. Η διαχείριση των υδάτων. 4. Η διαχείριση του ορυκτού πλούτου. 5. Ο βασικός κορμός της υγειονομικής περίθαλψης. 6. Ο βασικός κορμός της παιδείας. 7. Ο βασικός κορμός των τηλεπικοινωνιών. κ.λπ.

Εξετάζοντας επιλεκτικά δύο από τους πυλώνες με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση, βλέπουμε π.χ. ότι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, σε μια χώρα που εξαρτάται από τις υψηλές τιμές καυσίμων, ανοίγει το παράθυρο της ενεργειακής αυτονομίας και καθιστά τον λαό διαχειριστή της παραγωγής και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ηλεκτρισμός είναι αυτός που δίνει ζωή σε κάθε παραγωγική προσπάθεια, όπως στη γεωργία, στην κτηνοτροφία, στη βιοτεχνία και βιομηχανία αλλά και στην ανάπτυξη της συγκοινωνίας και των επικοινωνιών.

Ο εκσυγχρονισμός της παραγωγής και διανομής του ηλεκτρισμού με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών, που έχει άφθονες η χώρα μας, και η αποκέντρωση των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού μπορεί να βοηθήσει στη μεγάλη μείωση της τιμής της κιλοβατώρας. Οι τιμολογιακές μειώσεις σε ειδικές κατηγορίες παραγωγών θα βοηθήσουν σημαντικά στη βιωσιμότητα των παραγωγικών τους δραστηριοτήτων. Μόνο ένας φορέας που εξαρτάται από τον λαό θα προσάρμοζε την οικονομική του πολιτική με γνώμονα τα συμφέροντα των πολλών και όχι μόνο με στόχο το κέρδος, που είναι η κλασική «φιλοσοφία» των ιδιοτελών ιδιωτικών συμφερόντων.

Οι οδικές αρτηρίες επίσης και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως ο σιδηρόδρομος, παίζουν κορυφαίο ρόλο στην αποκέντρωση και την ενεργοποίηση της ανάπτυξης στην εγκαταλειμμένη επαρχία. Συγκεκριμένα ο σιδηρόδρομος αποτελεί το πιο οικολογικό και οικονομικό από ενεργειακής πλευράς μέσο μαζικής μεταφοράς, που μπορεί, αφού αναβαθμιστεί τεχνολογικά, να κινείται αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια την προερχόμενη από τις δωρεάν παρεχόμενες ανανεώσιμες πηγές, που αφθονούν στη χώρα μας, απεξαρτημένος τελείως από το πετρέλαιο. Κατά συνέπεια πρέπει πάση θυσία να παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, αφού ανανεωθεί, με γνώμονα τις σύγχρονες μεταφορικές ανάγκες του λαού. Ως το απαραίτητο εργαλείο με την τεράστια συνεισφορά στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Είναι μέγιστο καθήκον και κορυφαία υποχρέωση της αντιπολίτευσης και επόμενης κυβέρνησης πριν να είναι πολύ αργά, να κάνει όλες εκείνες τις απαραίτητες κινήσεις που θα αποτρέψουν να πωληθούν σε ιδιωτικά συμφέροντα οι κορυφαίοι πυλώνες της κοινωνικής περιουσίας του λαού μας. Η διατήρηση αυτών των βασικών πυλώνων στα χέρια του λαού είναι η αναγκαία και ικανή συνθήκη, αν θέλουμε η ενδογενής παραγωγική ανασυγκρότηση να γίνει κάποια στιγμή πραγματικότητα και η χώρα μας να απεξαρτηθεί από τα Μνημόνια και τα απεχθή χρέη. Στην αντίθετη περίπτωση υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να οδηγηθούμε στον δρόμο της υποτέλειας και της εξάρτησης από αλλότρια συμφέροντα. Και σ' αυτόν τον δρόμο δεν έχουμε πια καμιά ελπίδα για επιστροφή.

* Ο Γιώργος Θ. Μιχαήλ είναι αρχιτέκτονας, βιομηχανικός σχεδιαστής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL