Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μειωμένα τα θανατηφόρα τροχαία, αλλά έχουμε δρόμο ακόμα

Εκδήλωση με αφορμή την ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας

Το 2017 ήταν μακράν η χρονιά με τους λιγότερους νεκρούς από τροχαία, παρά το γεγονός ότι από το 2015 και εντεύθεν αυξήθηκαν τα διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα. Όμως πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, καθώς ο στόχος της Ε.Ε. είναι η μείωση του αριθμού των νεκρών στο 50% έως το 2020, συγκριτικά με το 2010, και η Ελλάδα παραμένει πάνω από τον μέσο όρο.

Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν στο πλαίσιο εκδήλωσης ευαισθητοποίησης της Ένωσης των Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοδρόμων (ΑSECAP), με την υποστήριξη του φορέα Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια (Hellastron), με αφορμή τη σημερινή πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Θανατηφόρα Ατυχήματα, που συμπίπτει με την "Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας", 16 έως 22 Σεπτεμβρίου.

Ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, βουλευτής Ημαθίας Γ. Ουρσουζίδης, αφού παρουσίασε με αριθμούς το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας στον πλανήτη και στην Ευρώπη, αναφερόμενος στα καθ' ημάς είπε πως το 2017 σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των νεκρών συγκριτικά με όλα τα προηγούμενα χρόνια, με 730 νεκρούς, 77 λιγότερους σε σχέση με το 2016, 707 βαριά τραυματίες, 150 λιγότερους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, και 12.070 ελαφρά τραυματίες, κατά 728 λιγότερους. Για τα έτη πριν από το 2014 σημείωσε ότι η κατάσταση ήταν τραγική. Ενδεικτικά το 2000 είχαμε 2.103 νεκρούς, 4.213 τραυματισμένους βαριά και 26.166 ελαφρά. Μίλησε για τεράστιο άλμα στις υποδομές όταν άρχισαν να παραδίδονται τμήματα της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα σε ένα "ποιοτικό" εύρημα.

Όπως είπε, μετά το 2010, στα χρόνια της κρίσης, παρατηρήθηκε δραματική μείωση των τροχαίων, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον περιορισμό στις εντελώς απαραίτητες μετακινήσεις και στη μείωση της ταχύτητας για λόγους οικονομίας. Προειδοποίησε δε ότι υπάρχει κίνδυνος να επανέλθουμε στους προ κρίσης τραγικούς αριθμούς τροχαίων, άποψη την οποία συμμερίστηκαν κι άλλοι ομιλητές.

Ο πρόεδρος της Hellastron B. Xαλικιάς ανέφερε μεταξύ άλλων ότι καταγράφεται τα τελευταία χρόνια συνεχής μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους, με το ποσοστό θνησιμότητας από το 2006 έως το 2011 να έχει μειωθεί κατά 64%.

Η υπερβολική ταχύτητα εξακολουθεί να είναι η πιο συχνή αιτία πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου (ένα στα τρία), ενώ αυξάνεται το ποσοστό λόγω απόσπασης της προσοχής του οδηγού από τη χρήση κινητών τηλεφώνων, παρατήρησε ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής Ν. Σπανουδάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία της πρόληψης.

Την περίοδο 2007-2017 το Ελληνικό Δημόσιο υλοποίησε ένα εξαιρετικά μεγάλο για τα δεδομένα της χώρας πρόγραμμα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων με συμβάσεις παραχώρησης είπε ο Ι. Καρνέσης, γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Λόγω της ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 καθυστέρησε η υλοποίησή του, που είχε σχεδιαστεί πιο μπροστά, με αποτέλεσμα η κατασκευαστική περίοδος να συμπέσει χρονικά με την οικονομική κρίση, πρόσθεσε.

 

Λ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Δύο διαφορετικοί δρόμοι, δύο διαφορετικά σχέδια

Ο προϋπολογισμός που αναμενόταν να ψηφιστεί χθες το βράδυ από τη Βουλή είναι ο πρώτος μετά από οκτώ χρόνια που δεν περιλαμβάνει νέους φόρους. Αντίθετα, περιλαμβάνει μειώσεις φόρων, καθώς τα επιπλέον...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο