Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα: Σε πλήρη λειτουργία ο πρώτος οδικός άξονας με σύμβαση παραχώρησης

Το αντίτιμο των διοδίων για τη διαδρομή Κόρινθος - Καλαμάτα με Ι.Χ. αυτοκίνητο ανέρχεται στα 9,9 ευρώ και Κόρινθος - Σπάρτη στα 10,9 ευρώ. Λειτουργούν συνολικά έξι μετωπικοί σταθμοί διοδίων με αμφίπλευρη χρέωση (Σπαθοβούνι 2,50 ευρώ, Νεστάνη 2,35 ευρώ, γέφυρα Μάναρη 1,90 ευρώ, Βελιγοστή 1,25 ευρώ, Καλαμάτα 1,90 ευρώ και προς Σπάρτη ο σταθμός διοδίων στα Πετρίνια 2,90 ευρώ).

Με τα 3,5 χιλιόμετρα της περιμετρικής Καλαμάτας, που προγραμματίζεται να δοθούν στην κυκλοφορία σήμερα το μεσημέρι, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, τα οποία προστίθενται στα 7,5 χιλιόμετρα που είχαν παραδοθεί προ μηνός, ολοκληρώνεται ο πρώτος από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες την περίοδο 2007-2008 για 30 χρόνια... με τις γνωστές λεόντειες συμβάσεις εις βάρος του Δημοσίου. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, μήκους 158 χλμ., και τον κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη, περί τα 46 χλμ., ο οποίος ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία φέτος την άνοιξη.

Το αντίτιμο των διοδίων για τη διαδρομή Κόρινθος - Καλαμάτα με Ι.Χ. αυτοκίνητο ανέρχεται στα 9,9 ευρώ και Κόρινθος - Σπάρτη στα 10,9 ευρώ. Λειτουργούν συνολικά έξι μετωπικοί σταθμοί διοδίων με αμφίπλευρη χρέωση (Σπαθοβούνι 2,50 ευρώ, Νεστάνη 2,35 ευρώ, γέφυρα Μάναρη 1,90 ευρώ, Βελιγοστή 1,25 ευρώ, Καλαμάτα 1,90 ευρώ και προς Σπάρτη ο σταθμός διοδίων στα Πετρίνια 2,90 ευρώ).

Κατασκευάστηκαν περί τα 100 χλμ. νέων τμημάτων, ενώ στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, που είχε γίνει στο παρελθόν ως δημόσιο έργο, προστέθηκε ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας του Αρτεμισίου. Περί τα 23 χιλιόμετρα, Τρίπολη - Αθήναιο και Παραδείσια - Τσακώνα, εκεί όπου ο δρόμος "έφυγε" το 2003, παρ’ ότι είχε δοθεί μόλις πριν από τρία χρόνια, κατασκευάστηκαν πάλι από το Δημόσιο και παραδόθηκαν στην εταιρεία Μορέας Α.Ε.

Εν αντιθέσει με τους άλλους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, των οποίων οι εργασίες κατασκευής σταμάτησαν την περίοδο 2011-2013, εδώ εκδηλώθηκαν άλλου είδους προβλήματα, καθώς από τον Ιούνιο του 2003 η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων διέκοψε τη χρηματοδότηση του έργου εγείροντας θέμα βιωσιμότητας του χρηματοοικονομικού μοντέλου λόγω της μεγάλης μείωσης των εσόδων.

Η Μορέας Α.Ε., παρ’ ότι το έργο είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95%, "επιβράδυνε" τις εργασίες το 2014 και στη συνέχεια τις διέκοψε. Εν τέλει τον Δεκέμβριο του 2015 αναθεωρήθηκε και αυτή η σύμβαση, με την επιπρόσθετη επιδότηση λειτουργίας να ανέρχεται στα 330 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση παραχώρησης του 2007 προέβλεπε επιδότηση λειτουργίας μέχρι τα 199 εκατ. ευρώ. Η αναθεώρηση της σύμβασης έφερε αποζημιώσεις σε κατασκευαστή και παραχωρησιούχο. Ο τελευταίος αναγράφει στην ιστοσελίδα του ως προϋπολογισμό του έργου περί το 1 δισ. ευρώ. Εάν λογαριαστούν οι αποζημιώσεις, οι συμπληρωματικές εργασίες που πλήρωσε το Δημόσιο κ.ά., το κόστος ανεβαίνει κατά πολύ.

Στη Μορέας Α.Ε. συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. με ποσοστό 72%, η J&P Άβαξ με 15% και η Intracom με 13%.

 

Λ.ΣΤ.

Δείτε όλα τα σχόλια