Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Έκθεση ιδεών για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - Γενικολογίες για «στροφή σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς», ούτε μία αναφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ευχολόγιο και συρραφή δημοσιοποιημένων προβλέψεων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, Προτάσεων για το Πρασίνισμα της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής κ.ά. αποτελεί το Σχέδιο Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης. Αυτό, σε συμμόρφωση με την κοινοτική Οδηγία 2016/2284, δόθηκε χθες για διαβούλευση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έως τις 15 Ιουλίου.

Η εν λόγω Οδηγία επιτάσσει τη μείωση (2020-2029) των εθνικών εκπομπών για τους εξής ρύπους: Διοξείδιο του θείου (SO2), οξείδια του αζώτου (NOx), πτητικές οργανικές ενώσεις εκτός του μεθανίου (NMVOC), αμμωνία (NH3) και αιωρούμενα σωματίδια ΑΣ2,5.

Καμία αναφορά στα ΜΜΜ

Το σχέδιο ουδόλως περιέχει εξειδικευμένα μέτρα και πολιτικές για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και, παρά την παραδοχή ότι βασική πηγή της είναι η οδική κυκλοφορία για τα αστικά κέντρα. Απουσιάζει ακόμη και η αναφορά για ενίσχυση των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας, η οποία αντικαθίσταται από το γενικόλογο «στροφή σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς».

Όσο για την καταγραφή της ποιότητας του αέρα σήμερα, αντιγράφονται αυτολεξεί τα συμπεράσματα των ετήσιων εκθέσεων της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΕΝ για την κατάσταση της ατμόσφαιρας στην Αθήνα, που συντάσσονται και κατατίθενται στην Ε.Ε. από το 2000 και μετά. Γεγονός που προδίδει και την έλλειψη στοιχείων και καταγραφών για την υπόλοιπη χώρα.

Στην Αττική παραμένει για τουλάχιστον πάνω από πάνω από μία δεκαετία ο ίδιος αριθμός σταθμών μέτρησης, 14, και αυτός άνισα κατανεμημένος. Π.χ. ένας για τα Μεσόγεια (Κορωπί) και άλλος ένας στο Θριάσιο (Ελευσίνα). Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης γίνονται μετρήσεις και κατά καιρούς σε άλλα αστικά κέντρα π.χ. Πάτρα, Ηράκλειο, Γιάννενα με ευθύνη των Περιφερειών, αλλά χωρίς χρονοσειρές για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Μια από τα ίδια

Στη σχετική ανακοίνωση το ΥΠΕΝ επαναλαμβάνει ως πολιτικές... αντιρρύπανσης τα όσα έχει ανακοινώσει:

* Απόσυρση λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

* Ηλεκτρική διασύνδεση αυτόνομων νησιωτικών συστημάτων.

* Αύξηση του μεριδίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή.

* Βελτίωση ενεργειακής απόδοσης κτηρίων.

* Προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Υπενθυμίζεται ότι, όπως προκύπτει από το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, η αγορά ηλεκτροκίνητων αφορά ελάχιστους, αποκλειστικά και μόνον τους έχοντες.

Όσο για τη «θεοποίηση» του φυσικού αερίου, που θα αντικαταστήσει τον εγχώριο λιγνίτη και θα παρέχεται από ιδιώτες, αποκρύπτεται ότι είναι υδρογονάνθρακας και υπεύθυνος μεταξύ άλλων για τις εκπομπές μεθανίου, το οποίο είναι αέριο του «θερμοκηπίου».

Ανανέωση οχημάτων

Από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών επαναλαμβάνονται οι προβλέψεις του για ανανέωση του στόλου οχημάτων (παντός τύπου) ή του περιορισμού ως προς την παλαιότητα εισαγόμενων οχημάτων (παντός τύπου).

Χωρίς να προσδιορίζεται ο χρόνος, αναφέρεται ότι θα εκπονηθεί επιχειρησιακό σχέδιο «για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», το οποίο θα περιλαμβάνει αντικίνητρα όπως ο περιορισμός κυκλοφορίας σε ρυπογόνα οχήματα και ιδίως σε ντιζελοκίνητα σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως κέντρα μεγάλων πόλεων, ρυθμίσεις σχετικά με τα ΚΤΕΟ, όπως η τροποποίηση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων για καλύτερη πληροφόρηση σχετικά με τους ρύπους των υφιστάμενων οχημάτων και αγορά ηλεκτρικού οχήματος με ταυτόχρονη αντικατάσταση ενός ρυπογόνου οχήματος.

 

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Προτεραιότητες...

Πού να το φαντάζονταν όσοι έκαναν ολονύχτιες διαπραγματεύσεις στη σύνοδο κορυφής για το ταμείο ανάκαμψης ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης -που σ’ αυτές τις συναντήσεις δεν είχε εμφανιστεί... - σκόπευε να κατευθύνει κάποια εκατομμύρια αυτού του ταμείου στη χρηματοδότηση ιδιωτών...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις