Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ανακάλυψε την Αμερική... στην Κρήτη

Φιέστες και μικροπολιτική από τον Κ. Μητσοτάκη - ΣΥΡΙΖΑ: Βρήκε έτοιμη και υπογεγραμμένη τη σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο, ακυρώνει διαγωνισμούς εν εξελίξει για τον ΒΟΑΚ

Περίσσεψε η μικροπολιτική, βγαλμένη από το μακρινό παρελθόν, στις φιέστες κατά την περιοδεία του πρωθυπουργού το σαββατοκύριακο στην Κρήτη. Έτσι ο Κ. Μητσοτάκης θεμελίωσε το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, "έργο που βάλτωνε για χρόνια και επιτέλους ξεκινά", παρότι διαθέτει υπογεγραμμένη σύμβαση παραχώρησης από τον Φεβρουάριο του 2019, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, εμφανίζοντας ως... διαβεβαίωση για την ολοκλήρωση κατασκευής του τα πέντε έτη τον συμβατικό όρο "διάρκειας περιόδου μελέτης - κατασκευής έως 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης". Ταυτόχρονα παρέπεμψε ουσιαστικά στις ελληνικές καλένδες την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης εξαγγέλλοντας νέο διαγωνισμό με σύμβαση παραχώρησης και διόδια, γενικώς εντός του 2021, όταν δύο διαγωνισμοί οι οποίοι προκηρύχθηκαν τον Ιούνιο του 2018 βρίσκονται σε εξέλιξη... Αδιάβαστος ο πρωθυπουργός, ανακοίνωσε ότι ο ΒΟΑΚ θα ξεκινάει από την Κίσσαμο αντί των Χανίων, όταν ήδη αυτό προβλέπεται στον υφιστάμενο σχεδιασμό...

Ο διαγωνισμός για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης θα προκηρυχθεί το 2021, ενώ σε βάθος έξι έως εννέα μηνών από σήμερα θα κατατεθούν οι τελευταίες μελέτες που εκκρεμούν από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά τη συνάντησή του με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα Χανιά. Έκανε δε λόγο για έργο "εξαιρετικά ανώριμο μελετητικά, με αποτέλεσμα πολλές από τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί να ήταν στον αέρα"...

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στο νέο αεροδρόμιο, σημείωσε ότι πρόκειται "για μια συνολική επένδυση που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, η οποία ενισχύει την εθνική οικονομία", διεκδίκησε δε για το κόμμα του την πατρότητα του έργου και κινήθηκε σε λίγο διαφορετική γραμμή από τον πρωθυπουργό. Όπως είπε, "η κυβέρνηση που πρώτη οραματίστηκε και ξεκίνησε τον σχεδιασμό αυτού του σπουδαίου έργου ήταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2004 - 2009. Από τότε πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι. Και το έργο έφτασε να συμβασιοποιηθεί με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Υπέγραψαν τη σύμβαση, έβαλαν το δικό τους λιθαράκι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια κι αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Όμως, εξίσου αντικειμενικά, πρέπει να πούμε ότι έκαναν και λάθη, εξαιτίας των οποίων μέχρι σήμερα δεν είχε ξεκινήσει το έργο»...

Έτοιμο έργο

Το έργο του αεροδρομίου το βρήκε έτοιμο ο πρωθυπουργός από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, απάντησε με δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Γ. Βαρεμένος. Όπως σημείωσε: "Ωσάν να άνοιγε πρώιμα την τουριστική περίοδο, επισκεπτόμενος λες για πρώτη φορά την Κρήτη, εμφανίστηκε ο κ. Μητσοτάκης για να εξαγγείλει κάτι που πάλι βρήκε έτοιμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για το Καστέλι στις 21 Φεβρουαρίου 2019 και την κύρωσε στη Βουλή στις 12 Μαΐου 2019. Ήρθε λοιπόν ο κ. Μητσοτάκης να κηρύξει απλώς την έναρξη της περιόδου παραχώρησης μιλώντας για 'έργο που βάλτωνε για χρόνια' και με στόμφο να αναγγείλει ότι το έργο θα είναι έτοιμο σε πέντε χρόνια, όπως ακριβώς προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης. Αυτή την Αμερική ανακάλυψε σήμερα στην Κρήτη ο Κυρ. Μητσοτάκης. Όσο για τον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή, έκανε λόγο όχι για 'βάλτωμα', αλλά για 'λιθαράκι' που έβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ. Τουλάχιστον συμφωνούν μεταξύ τους ότι τον λόγο έχουν πλέον οι επικοινωνιακές κοτρώνες".

Για τον ΒΟΑΚ ο Γ. Βαρεμένος επισημαίνει ότι "όχι μόνο είχε βαλτώσει, αλλά είχε στοιχειώσει από τις κυβερνήσεις της Δεξιάς και από την πολιτική οικογένεια τού, παρ' όλα αυτά Κρητικού, κ. Μητσοτάκη, ήλθε να εξαγγείλει την κατασκευή του άξονα, ενώ στο μεταξύ η κυβέρνησή του ακύρωσε ό,τι είχε ωριμάσει μέχρι τον Ιούλιο του 2019. Ο πρωθυπουργός δεν είπε τίποτε για το σε πόσα τέρμινα θα είναι έτοιμο το έργο, ούτε πόσα διόδια θα έχει. Μέχρι τότε θα έχουν μεσολαβήσει ποιος ξέρει πόσες ακόμη επικοινωνιακές τελετές" καταλήγει.

Εμπαιγμός

Εμπαιγμό των πολιτών χαρακτήρισε τις κυβερνητικές εξαγγελίες ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β' Αθηνών Ν. Παππάς. Σε δήλωσή του υπογραμμίζει ότι "ο κ. Μητσοτάκης εμπαίζει τον λαό της Κρήτης για τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πρόκειται για έργα με διαγωνισμούς σε εξέλιξη και αντίστοιχα με σύμβαση υπογεγραμμένη, τα οποία τώρα παγώνουν και θα καθυστερήσουν τουλάχιστον δύο χρόνια επιπλέον» δήλωσε ο βουλευτής σε τοπικά μέσα, στο πλαίσιο διήμερης περιοδείας του σε Ηράκλειο και Λασίθι.

Υπενθύμισε ότι "αντίστοιχο εμπαιγμό βιώνουν οι κάτοικοι της Πελοποννήσου με την Πατρών - Πύργου, της Θεσσαλίας με τον Ε65, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με το μετρό, καθώς πρόκειται για τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας που πάγωσαν με ευθύνη της Ν.Δ». Σημείωσε ακόμη ότι το επικοινωνιακό περιτύλιγμα των εξαγγελιών της Ν.Δ. έχει αντοχές λίγων ωρών, καθώς δεν μπορεί να καλύψει τις αντιαναπτυξιακές πολιτικές της.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Προτεραιότητες...

Πού να το φαντάζονταν όσοι έκαναν ολονύχτιες διαπραγματεύσεις στη σύνοδο κορυφής για το ταμείο ανάκαμψης ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης -που σ’ αυτές τις συναντήσεις δεν είχε εμφανιστεί... - σκόπευε να κατευθύνει κάποια εκατομμύρια αυτού του ταμείου στη χρηματοδότηση ιδιωτών...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις