Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πιθανή επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε νησιά

Αναμένεται η γνώμη της ΡΑΕ

Υπό διερεύνηση βρίσκεται το ζήτημα της επιβολής ανώτατων τιμών (“πλαφόν”) στις τιμές της αμόλυβδης και του ντίζελ, προκειμένου, εφόσον κριθεί απαραίτητο, να τεθεί σε ισχύ το μέτρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σε ορισμένες, νησιωτικές κυρίως, περιοχές, όπου παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις τιμών έναντι της υπόλοιπης επικράτειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη η τεχνική ανάλυση στοιχείων που καταδεικνύουν, στο πλαίσιο της παρακολούθησης της αγοράς (Παρατηρητήριο Τιμών), ότι αν και υπήρξε αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, αυτή δεν αποτυπώθηκε παντού. Έχει προηγηθεί, από τον περασμένο μήνα, η υποβολή αιτήματος από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προς το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης προκειμένου να υπάρξει παρέμβαση στις (ιδιαίτερα υψηλές κατά περίπτωση) τιμές των καυσίμων στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, ενώ προτείνει και επιβολή πλαφόν.

Τα στοιχεία βρίσκονται υπό επεξεργασία από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), η οποία και αναμένεται να προχωρήσει στη σύνταξη αιτιολογικής γνώμης βάσει της οποίας θα λάβουν απόφαση (ΚΥΑ) τα αρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η πρώτη εικόνα καταδεικνύει ότι υπάρχει μια διάσταση ατελούς ανταγωνισμού, που συνδέεται τόσο με το μεταφορικό κόστος όσο και με τον περιορισμένο αριθμό πρατηρίων σε αρκετά νησιά του Αιγαίου.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του Νόμου 3054/2002 επιτρέπεται η επιβολή ανώτατων τιμών πώλησης στον καταναλωτή σε όλα ή ορισμένα πετρελαιοειδή προϊόντα για την αντιμετώπιση δυσμενών επιπτώσεων στην οικονομία της χώρας, που μπορεί να προκληθούν λόγω υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου και των πετρελαιοειδών ή εξαιτίας αδικαιολόγητης, βάσει των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού και των ειδικών συνθηκών της διεθνούς και εγχώριας αγοράς, διαμόρφωσης των τιμών των καυσίμων. Προβλέπεται επιβολή πλαφόν για διάστημα έως δύο μηνών, κάθε φορά, μετά την παρέλευση του οποίου γίνεται από τα συναρμόδια υπουργεία επανεξέταση των συνθηκών προκειμένου να αποφασιστεί αν είναι αναγκαία η διατήρηση του μέτρου αυτού, που σε κάθε περίπτωση είναι προσωρινού χαρακτήρα. Σε πιο μακροπρόθεσμη βάση αναμένεται να εξεταστούν άλλες παρεμβάσεις, όπως η σύνδεση του μεταφορικού ισοδύναμου και με τον τομέα των υγρών καυσίμων.

Πάντως, ήδη οι ομοσπονδίες των βενζινοπωλών (ΟΒΕ-ΠΟΠΕΚ) εκφράζουν την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν, αναφερόμενες στις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιών (κόστος μεταφοράς, προβλήματα βιωσιμότητας απομακρυσμένων πρατηρίων) καθώς και στους υψηλούς φόρους. Η ΟΒΕ σημειώνει ότι αν επιβληθεί πλαφόν, πρέπει να αφορά όλη την αλυσίδα διακίνησης των καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο, τα πρατήρια. Η ΠΟΠΕΚ αναφέρει ότι η σημερινή τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη 95 oct (προϊόν και φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ= 1,500 ευρώ/λίτρο, όταν η μέση λιανική τιμή πανελλαδικά ανέρχεται σε 1,650 ευρώ/λίτρο. Κατά την ίδια, στη διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής διυλιστηρίου και λιανική, εμπεριέχονται το κέρδος της εταιρείας εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του πρατηρίου.

 

Α.Ζ.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η απειλή της Νέας Δεξιάς

Το πρόσφατο κοινό μανιφέστο της Λεπέν με τον Σαλβίνι ήταν μια κίνηση που έχει στόχο τις ευρωεκλογές, όπου η Νέα Δεξιά ετοιμάζεται να καταγράψει τη δυναμική της. Η Λεπέν και ο Σαλβίνι δεν είναι μόνοι...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο