Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
13.6°C17.4°C
2 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
9.7°C13.8°C
2 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
11.0°C16.0°C
2 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.4°C17.1°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
11 °C
10.9°C12.9°C
0 BF 76%
Οργανισμός Enterprise Greece / Οργανισμός Enterprise Greece: Πρόγραμμα και σχέδιο για τις εξαγωγές
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Οργανισμός Enterprise Greece / Οργανισμός Enterprise Greece: Πρόγραμμα και σχέδιο για τις εξαγωγές

Συνεργασία με θεσμικούς φορείς της χώρας για ενίσχυση της εξαγωγικής προσπάθειας των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης του για το 2017 ο Οργανισμός έχει απευθύνει πρόσκληση στα επιμελητήρια της χώρας για τη συνδιοργάνωση σεμιναρίων, για την επιμόρφωση στελεχών των ΜμΕ και ήδη έχουν προγραμματιστεί αρκετές σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η θεματολογία των σεμιναρίων είναι: «Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες».

Χρήστος Στάικος: «Η αύξηση των εξαγωγών, ιδιαίτερα σε κλάδους όπως αυτοί των τροφίμων, ποτών και διάφορων βιομηχανικών προϊόντων που παρουσιάζουν σημαντική δυναμική, αποτελεί θετικό δείγμα για τις δυνατότητες εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας»

Ο Οργανισμός Enterprise Greece, αναγνωρίζοντας ότι η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας είναι άρρηκτα συνυφασμένη, μεταξύ άλλων, και με την πορεία των εξαγωγών της, προάγει μία συνεκτική και ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής των επιχειρηματικών ευκαιριών και των καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών της χώρας μας.

Στην κατεύθυνση υλοποίησης αυτής της στρατηγικής, ο Οργανισμός εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός συνεργατικού οικοσυστήματος με Επιμελητήρια, φορείς της Αυτοδιοίκησης, πανεπιστήμια, ερευνητικούς φορείς και τοπικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα ο Οργανισμός Enterprise Greece αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που προωθούν τις Περιφέρειες της χώρας ως θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας και υλοποιεί σειρά δράσεων, όπως ενημερωτικές εκδηλώσεις στα επιμελητήρια της χώρας, εργαστήρια μεταφοράς τεχνογνωσίας σε θέματα πρακτικών διεθνοποίησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων, partenariat, προσκλήσεις αγοραστών από άλλες χώρες, συναντήσεις δικτύωσης, επιτόπιες επισκέψεις ξένων διπλωματικών αρχών, εκδηλώσεις marketing κ.λπ.

Στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης του για το 2017 ο Οργανισμός έχει απευθύνει πρόσκληση στα επιμελητήρια της χώρας για τη συνδιοργάνωση σεμιναρίων, για την επιμόρφωση στελεχών των ΜμΕ και ήδη έχουν προγραμματιστεί αρκετές σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η θεματολογία των σεμιναρίων είναι: «Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες».

Στόχος των σεμιναρίων αυτών είναι να ενημερωθούν διεξοδικά οι ενδιαφερόμενοι εξαγωγείς για όλο το πλέγμα ενεργειών και προϋποθέσεων που καθορίζει μια επιτυχημένη εξαγωγική προσπάθεια. Τα σεμινάρια είναι δομημένα με τρόπο τέτοιο ώστε να δίνουν απαντήσεις σε ερωτήματα και να καλύπτουν θέματα όπως:

● Δημιουργία - κατοχύρωση εμπορικών σημάτων.

● Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος (από πλευράς marketing), δηλαδή design, συσκευασία (περιέκτης, ετικέτα), πιστοποιήσεις.

● Σήμανση προϊόντων -barcode κ.λπ.

● Δημιουργία επικοινωνιακών εργαλείων.

● Επιλογή ξένων αγορών και προσαρμογή των προϊόντων σε αυτές.

● Μεθοδολογία εξεύρεσης πελατών στις αγορές - στόχους.

● Δράσεις που απαιτούνται για την εξεύρεση πελατών.

Αυτές οι πρωτοβουλίες του Οργανισμού εντάσσονται σε ένα πρόγραμμα δράσεων εξωστρέφειας τόσο για την προώθηση των εξαγωγών όσο και για την προσέλκυση επενδύσεων.

Με δεδομένα μάλιστα τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εξαγωγές, όπου καταγράφεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ρεκόρ αξίας εξαγωγών (πλην πετρελαιοειδών) για το 2016 στα 18,59 δισ. και άνοδο 1,2% σε σχέση με το 2015, ο πρόεδρος του Enterprise Greece Χρήστος Στάικος σημείωσε:

«Η αύξηση των εξαγωγών, ιδιαίτερα σε κλάδους όπως αυτοί των τροφίμων, ποτών και διάφορων βιομηχανικών προϊόντων που παρουσιάζουν σημαντική δυναμική, αποτελεί θετικό δείγμα για τις δυνατότητες εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Για αυτόν τον λόγο η συνεργασία θεσμικών φορέων και κλάδων της οικονομίας είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και ως οργανισμός θεωρούμε ότι αυτή η στρατηγική μπορεί να αποδώσει ακόμα περισσότερο».

Το χτίσιμο του αφορολόγητου και τα POS

Οι επαγγελματίες 12 βασικών κλάδων της αγοράς θα πρέπει να τα εγκαταστήσουν έως τις 30 Ιουνίου, ενώ μικρά καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα και μικρά μπακάλικα θα πρέπει να τα εγκαταστήσουν με το επόμενο κύμα, έως τις 31 Δεκεμβρίου. Από τους κλάδους αυτούς, οι 11 προσφέρουν υπηρεσίες (περιλαμβανομένων τηλεφωνίας και ενέργειας) και ο ένας υπάγεται στην πώληση αγαθών,

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για το ποιες επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να εγκαταστήσουν συσκευές POS (τερματικά αποδοχής καρτών για τις συναλλαγές τους με το κοινό) μέσω των οποίων θα πληρώνουν οι πελάτες τους.

Οι επαγγελματίες 12 βασικών κλάδων της αγοράς θα πρέπει να τα εγκαταστήσουν έως τις 30 Ιουνίου, ενώ μικρά καταστήματα τροφίμων, ψιλικατζίδικα και μικρά μπακάλικα θα πρέπει να τα εγκαταστήσουν με το επόμενο κύμα, έως τις 31 Δεκεμβρίου. Από τους κλάδους αυτούς, οι 11 προσφέρουν υπηρεσίες (περιλαμβανομένων τηλεφωνίας και ενέργειας) και ο ένας υπάγεται στην πώληση αγαθών,

Η σχετική υπουργική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί άμεσα και θα δίνει περιθώριο 140 ημερών από σήμερα στις επιχειρήσεις να προμηθευτούν και να εγκαταστήσουν τα POS. Οι 12 αυτοί κλάδοι, οι οποίοι, σημειωτέον, ασκούν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στις οποίες κατευθύνονται μεγάλα ποσοστά των δαπανών που πραγματοποιούν τα νοικοκυριά, ώστε να «χτίζεται» ευκολότερα το αφορολόγητο, όπως προβλέπει και η σχετική απόφαση που εξέδωσε τον Ιανουάριο η υπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, είναι:

Εστίαση - μπαρ - καφέ, επισκευές, εκπαίδευση, ένδυση - υπόδηση, ενοικιάσεις, κομμωτήρια, γυμναστήρια, νομικές δραστηριότητες, ιατρικές υπηρεσίες, τηλεπικοινωνίες, ενέργεια και τυχερά παιχνίδια. Για το «χτίσιμο» του αφορολογήτου θα μετρούν και οι πληρωμές στα σούπερ μάρκετ, τα οποία διαθέτουν POS στο σύνολό τους.

Σημειώνεται ότι το σχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική εγκατάσταση των μηχανημάτων πληρωμών μέσω πλαστικού χρήματος σε τρεις φάσεις: Η πρώτη εκτείνεται έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2017, η δεύτερη θα εκτείνεται έως το τέλος του 2017 και η τρίτη έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2018. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, στο πρώτο κύμα υπόχρεων εντάσσονται περί τους 200.000 επαγγελματίες που βρίσκονται στη ζώνη υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής.

Από τις αρχές άλλωστε Φεβρουαρίου όσες επιχειρήσεις δεν έχουν τοποθετήσει σε εμφανές σημείο σήμανση ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες αν αποδέχονται πληρωμές με POS τιμωρούνται με πρόστιμο 1.000 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL