Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.9°C18.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
11.3°C14.6°C
3 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
12.0°C16.0°C
2 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.5°C17.7°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.6°C11.6°C
0 BF 63%
Καλοκαιρινοί διαδικτυακοί κίνδυνοι για τους ανήλικους καταναλωτές
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καλοκαιρινοί διαδικτυακοί κίνδυνοι για τους ανήλικους καταναλωτές

Στις καλοκαιρινές τους διακοπές, οι ώρες που περνούν τα παιδιά στο Διαδίκτυο δεν έχουν τελειωμό κι αυτό τα κάνει πιο ευάλωτα στους κινδύνους του Διαδικτύου. Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους ανήλικους καταναλωτές και το επίπεδο προστασίας τους στην ψηφιακή αγορά, διαπιστώνοντας ότι διαδικτυακά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα και εφαρμογές δεν διαθέτουν αποτελεσματικά μέσα, όπως προειδοποιητικά μηνύματα ή ευδιάκριτες οδηγίες που θα τους βοηθούσαν να διακρίνουν καλύτερα το παιχνίδι από τη διαφήμιση.

Η μελέτη διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, ότι οι διαφημιστικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σήμερα από διαδικτυακά παιχνίδια, κοινωνικά δίκτυα και εφαρμογές είναι τέτοιες ώστε δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές από τους ανηλίκους σε όλες τις περιπτώσεις.

Πολλά διαδικτυακά παιχνίδια και εφαρμογές ενσωματώνουν διαφημιστικό υλικό με τη μορφή, π.χ., τοποθέτησης εικόνων ή σημάτων (logos) από διάφορα προϊόντα, παρεμβολής διαφημιστικών σποτ πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το τέλος του παιχνιδιού ή την έξοδο από την εφαρμογή, παροχής εξωτερικών ηλεκτρονικών συνδέσμων (links) σε περαιτέρω προωθητικό υλικό που σχετίζεται με συγκεκριμένο προϊόν.

Επίσης, εξαιρετικά συνηθισμένο είδος διαφημίσεων, ιδίως σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα, είναι οι αποκαλούμενες «συναφείς διαφημίσεις» (contextual advertisements), δηλαδή διαφημιστικά μηνύματα που επιλέγονται μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος και συσχετίζονται άμεσα με το περιεχόμενο που εκείνη τη στιγμή διαβάζει ή παρακολουθεί ο χρήστης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, το επίπεδο προστασίας δεν είναι το ίδιο σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Αυτό οφείλεται τόσο στις διαφορετικές ρυθμίσεις που ισχύουν, όσο και σε διαφορές στη νοοτροπία και στον τρόπο με τον οποίο οι γονείς επιτηρούν την ενασχόληση των παιδιών τους με το Διαδίκτυο. «Ορισμένοι γονείς δεν αντιμετωπίζουν τις προωθητικές ενέργειες μέσω Διαδικτύου ως κίνδυνο για τα παιδιά τους, ενδεχομένως γιατί δεν γνωρίζουν αρκετά γι’ αυτό ή γιατί υπάρχουν διαφορετικές παιδαγωγικές αντιλήψεις από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, στη Γαλλία οι γονείς παρεμβαίνουν λιγότερο στην ενασχόληση των παιδιών τους με το Διαδίκτυο, ενώ στη Σουηδία είναι πιο παρεμβατικοί και επιβάλλουν αυστηρούς περιορισμούς» διαπιστώνει η μελέτη της Επιτροπής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL