Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.4°C26.9°C
3 BF 58%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
26 °C
21.3°C28.2°C
2 BF 44%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
22 °C
21.6°C24.0°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
26 °C
22.1°C26.9°C
5 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
28 °C
27.9°C27.9°C
0 BF 26%
Με μάσκες, αντισηπτικά, γάντια και απολυμάνσεις η πρεμιέρα για 66.010 καταστήματα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με μάσκες, αντισηπτικά, γάντια και απολυμάνσεις η πρεμιέρα για 66.010 καταστήματα

Με την εβδομάδα η οποία ξεκίνησε χθες με το άνοιγμα 66.010 καταστημάτων του λιανεμπορίου και άλλων κλάδων της οικονομίας συμπληρώνονται, στο τέλος της, δύο μήνες από το αναγκαστικό κλείσιμο που επιβλήθηκε τον Μάρτιο. Ο δε τρίτος μήνας του lockdown, την εβδομάδα που έρχεται, βρίσκει εκτός απασχόλησης πάνω από 455.000 άτομα, τα οποία στελεχώνουν το προσωπικό των 175.000 επιχειρήσεων που ακόμη και μετά τα δύο κύματα επαναλειτουργίας της οικονομίας, το αρχικό της 4ης Μαΐου και το χθεσινό της 11ης Μαΐου,  υποχρεώνονται να έχουν κατεβασμένα τα ρολά. Όσον αφορά δε την εικόνα στον κλάδο του τουρισμού, αυτή είναι κατά πολύ δραματικότερη, καθώς οι ακυρώσεις κρατήσεων από το εξωτερικό, οι χαμηλές πληρότητες, τα χαμένα deals με τους tour operators και τα αναμενόμενα «υγειονομικά πρωτόκολλα» απειλούν αμέσως με απότομη υποβάθμιση το επίπεδο διαβίωσης των 700.000 εργαζομένων, όπως και των 10.000 ξενοδοχείων, που και αυτά βρίσκονται σήμερα σε καθεστώς lockdown, αλλά και των πολλών χιλιάδων εστιατορίων, τουριστικών γραφείων κ.λπ.

Έτσι, δημιουργείται αβεβαιότητα για την παραμονή στην αγορά εργασίας, που, σε συνδυασμό και με τη συρρίκνωση των εισοδημάτων για πλέον του ενός εκατομμυρίου απασχολούμενους, αναμένεται να έχει επιπτώσεις και στο λιανεμπόριο, όπου χθες ανέβασαν ρολά 66.010 επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν 155.962 εργαζόμενους. Αθροιστικά, στις πρώτες δύο φάσεις επανεκκίνησης της οικονομίας, έχουν επανέλθει στην εργασία τους 225.000 εργαζόμενοι, ήτοι το 33% των απασχολουμένων που ανεστάλη η εργασία τους λόγω μη λειτουργίας των επιχειρήσεων τις οποίες στελεχώνουν. Παράλληλα, έχουν επαναλειτουργήσει, στα ίδια αυτά στάδια, 93.000 επιχειρήσεις, ήτοι το 35% εκείνων των οποίων είχε ανασταλεί τον περασμένο Μάρτιο η λειτουργία με κρατική εντολή.

Και ενώ οι καταστηματάρχες έχουν την αγωνία έως ποιο βαθμό η κρίση θα επηρεάσει τον τζίρο τους, τόσο οι ίδιοι όσο και οι καταναλωτές έχουν να αντιμετωπίσουν νέα δεδομένα, ύστερα από την επαναλειτουργία λιανεμπορικών και άλλων επιχειρήσεων στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της άρσης των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της Covid-19.

Με εκπτώσεις έως και 50%

Ακόμη και το 50% αγγίζει το ποσοστό των εκπτώσεων σε κάποια είδη, κατά το χθεσινό δεύτερο κύμα των επιχειρήσεων που ανέβασαν ρολά. Όπως ανέφερε μάλιστα χθες το πρωί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1, "τα ράφια είναι γεμάτα, ενώ οι καταναλωτές θα βρουν γενναίες προσφορές, οι οποίες ξεπερνούν και το 50%”.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, σε ανοιχτή επιστολή του στον εμπορικό κόσμο της Αττικής, αναφέρει πως "οι πωλήσεις που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας είναι ρεαλιστικά αδύνατον να αναπληρωθούν εντός του έτους, αλλά οι ετήσιες απώλειες μπορούν να μετριαστούν".

Ο Β. Κορκίδης επεσήμανε, στην ίδια επιστολή, πως "η μετάβαση στη νέα τάξη πραγμάτων πρέπει να μετατραπεί σε μια ευκαιρία ανάταξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αφού θα υπάρξουν διαρκείς αλλαγές, τις οποίες πρέπει να εντοπίσουμε και να αξιοποιήσουμε εγκαίρως. Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, οφείλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η υγειονομική κρίση και ο εμπορικός κόσμος, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστεί τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, που αναγκαστικά θα επέλθουν”.

Ζητούμενο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να περιοριστούν οι απώλειες από τη νέα κρίση που πλήττει την οικονομία, να αποκατασταθεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη, να ανασχεθεί η ύφεση και να περιοριστεί η ανεργία.

Νέες συμπεριφορές καταστηματαρχών και πελατών

Κυρίαρχη της χθεσινής πρώτης ημέρας επαναλειτουργίας για χιλιάδες επιχειρήσεις ήταν η εικόνα με τις μάσκες, τα αντισηπτικά και τα γάντια, ενώ τα περισσότερα προϊόντα/εμπορεύματα ψεκάζονται και απολυμαίνονται με ατμοκαθαριστές και σίδερα ατμού. Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ ιδιοκτήτες καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, έχουν προμηθευτεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας ώστε να υποδεχθούν τους πελάτες τους. Τηρούν τις αποστάσεις, έχουν γάντια και μάσκες φοράει όλο το προσωπικό. Αναφέρθηκαν ακόμη στην απολύμανση ενδυμάτων που κάποιος θα δοκιμάσει με πρέσα με ατμό πολύ δυνατό, για να γίνει η σωστή απολύμανση, στο ζήτημα του εξαερισμού χωρίς air condition, τις απολυμάνσεις, καθώς και τα δοκιμαστήρια που, όποτε βγαίνει κάποιος πελάτης, απολυμαίνονται και αερίζονται.

Προτάσεις προς την κυβέρνηση

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης επεσήμανε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να ληφθούν μέτρα όπως αυτά που πρότειναν τελευταία στον πρωθυπουργό και που συμπυκνώνονται σε τρεις άξονες: φοροελαφρύνσεις, ενοίκια, η μείωση του 40%, που πρέπει να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς και, όσον αφορά τα δάνεια, να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τις επιχειρήσεις, η οποία μπορεί με αυτοματοποιημένες διαδικασίες να ξεπερνάει τα τραπεζικά κριτήρια και να μπορεί να φτάσει σε πολλές μικρές. "Εμείς λέμε λίγα ποσά σε πολλούς και όχι μεγάλα ποσά σε λίγες επιχειρήσεις", ανέφερε.

Όσον αφορά τις υγειονομικές προφυλάξεις που έχουν ληφθεί, τόνισε ότι όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις τηρούν αυστηρά τις οδηγίες της ΓΓΠΠ και της κυβέρνησης, ενώ κάποιες παίρνουν και ακόμη περισσότερα μέτρα προστασίας. "Το προσωπικό θα φοράει στην πλειοψηφία του μάσκες. Ως Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχουμε προμηθεύσει ήδη δωρεάν τους εργαζομένους μας με μάσκες και ατομικά αντισηπτικά, τα καταστήματα όλα έχουν αντισηπτικά στην είσοδο στο ταμείο και ανεξαρτήτως του είδους που εμπορεύονται. Επίσης όλα τα είδη, πριν έρθουν σε επαφή με τους πελάτες, απολυμαίνονται -και πριν φτάσουν στον επόμενο καταναλωτή- κι αυτό το λέμε γιατί ο καταναλωτής θέλουμε να αισθάνεται απόλυτη σιγουριά όταν επισκέπτεται μια εμπορική επιχείρηση ότι θα τηρεί τα μέτρα με θρησκευτική ευλάβεια", είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στ. Καφούνης.

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL