Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Διαχείριση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς ΔΕΗ από funds με Νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας

Εντελώς “εκτός ΔΕΗ” θέτει η κυβέρνηση τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών εντάσσοντάς την στο καθεστώς που διέπει τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών, δηλαδή ανοίγοντας και το κομμάτι αυτό αποκλειστικά σε τρίτες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον τομέα.

Στο γνωστό πολυνομοσχέδιο που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση προβλέπεται η ένταξη και των απαιτήσεων εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης (και πώλησης) απαιτήσεων του νόμου 4354/2015 που αφορούσε στη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των τραπεζών (κόκκινα δάνεια). Σε αυτή τη λογική, τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πελατών της ΔΕΗ φεύγουν από τη δημόσια επιχείρηση και περνούν σε ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων και ειδικά funds με έδρα εντός και εκτός Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι στην ενημέρωση που είχε κάνει στα τέλη Οκτωβρίου η ηγεσία του ΥΠΕΝ δεν υπήρχε σχετική αναφορά, ενώ τηρούνταν σιγή ιχθύος σχετικά με το μοντέλο τιτλοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών που είχε προκρίνει η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ, το είχε ετοιμάσει και αναμενόταν να “τρέξει” εντός του Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του μοντέλου αυτού προβλεπόταν η σύσταση δύο εταιρειών ειδικού σκοπού (μία για οφειλές ληξιπρόθεσμες έως 60 ημερών και μία για ληξιπρόθεσμες άνω των 90 ημερών) με την ΔΕΗ ως μοναδικό μέτοχό του, οι οποίες θα αντλούσαν κεφάλαια από επενδυτές (και θα τα μετέφεραν στη μητρική εταιρεία), παρέχοντας ως εγγύηση τα ληξιπρόθεσμα χρέη.

Οι επενδυτές θα αποπληρώνονταν από τις εταιρείες ειδικού σκοπού με σταθερό επιτόκιο, μέσω των ποσών που θα συγκεντρώνονταν από την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Με τον τρόπο αυτό, δεδομένου ότι τα χρέη δεν θα πωλούνταν -κάτι που μάλλον δεν ισχύει πλέον- αλλά θα αξιοποιούνταν ως εγγύηση, η διεκδίκησή τους θα γινόταν κανονικά από τη ΔΕΗ. Δεν είναι τυχαίο που ο τότε επικεφαλής της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκης μιλούσε για συνέχεια της σχέσης ΔΕΗ - πελατών, ενώ, σημειωτέον, το μοντέλο αυτό δεν χρειαζόταν νομοθετική ρύθμιση...

Μεταξύ των άλλων διατάξεων που προβλέπονται στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και το δικαίωμα της ΔΕΗ να καταστήσει υπεύθυνους για χρέη επιχειρήσεων ΟΤΑ προς τη ΔΕΗ και τους δήμους από κοινού με τις δημοτικές επιχειρήσεις για τις οφειλές αυτές. Προβλέπεται ο εκάστοτε δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δημοτικές επιχειρήσεις οφείλουν περί τα 140 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ.

Επίσης αναπροσαρμόζονται οι μοναδιαίες χρεώσεις του ανταλλάγματος για την παροχή των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) στη νυχτερινή κατανάλωση. Μειώνεται η χρέωση για τους πελάτες οικιακής χρήσης χαμηλής τάσης -κυρίως νοικοκυριά- ως προς τη δεύτερη και τρίτη κλίμακα κατανάλωσης (1601-2000 Kwh/τετραμηνία και 2.001 και άνω Kwh/τετραμηνία), στα 15 και 30 ευρώ/μεγαβατώρα, αντίστοιχα (από 50 και 80 ευρώ/κιλοβατώρα).

Μεταξύ άλλων προβλέπεται και ότι επενδύσεις ενεργειακής αναβάθμισης σε δημόσια κτήρια θα μπορούν πλέον να χρηματοδοτούν, εν μέρει ή στο σύνολό τους, ιδιωτικές εταιρείες (ενεργειακών υπηρεσιών)...

Α.Ζ.

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Ούτε τα προσχήματα

Σκοπός της Προανακριτικής είναι, υποτίθεται, να διερευνήσει αν υπήρξαν παρεμβάσεις του Παπαγγελόπουλου στη Δικαιοσύνη. Αλλά τρεις μέρες τον Φρουζή τον ρωτάγανε για τις σχέσεις του με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο