Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το Δημόσιο μετά το Μνημόνιο

Στην τελική ευθεία η επιλογή των νέων Διοικητικών και Τομεακών Γραμματέων - Μία πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση το 2019 / 105.555 οι εγγραφές δημοσίων υπαλλήλων στην ηλεκτρονική αξιολόγηση

Πρόσω ολοταχώς για την εκπλήρωση της τελευταίας ουσιαστικής εκκρεμότητας της 4ης αξιολόγησης στα θέματα του Δημοσίου, που αφορά στην επιλογή των νέων διοικητικών και τομεακών γραμματέων, βάζει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Μάλιστα, υπό την πίεση και της προθεσμίας που έθεσε ο πρωθυπουργός στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο για την ολοκλήρωση όλων των προαπαιτουμένων της αξιολόγησης ώς τα μέσα Ιουνίου με φόντο την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο, το επιτελείο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνεννόηση με τους δανειστές και το ΑΣΕΠ προχωρά στη σύσταση και δεύτερου τμήματος εντός του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Διοικήσεων (ΕΣΕΔ), προκειμένου να διεκπεραιωθεί χωρίς καθυστερήσεις η επιλογή των νέων διοικητικών και τομεακών γραμματέων.

Η ίδρυση του δεύτερου αυτού τμήματος κρίθηκε αναγκαία μετά και τη συνάντηση των δανειστών με τη διοίκηση του ΑΣΕΠ, το οποίο έχει τη γενική επίβλεψη και διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο ΕΣΕΔ με τρία διορισμένα μέλη. Οι επιτελείς του Ανωτάτου Συμβουλίου εξέφρασαν την ανάγκη ενίσχυσης σε προσωπικό και πόρους καθώς έχουν επιφορτιστεί με μεγάλο φόρτο εργασίας κι ως εκ τούτου αποφασίστηκε η ενίσχυσή του με ένα δεύτερο τμήμα με ίδια σύνθεση, προκειμένου να εξεταστούν ενδελεχώς και να διεκπεραιωθούν εντός των καθορισμένων ημερομηνιών οι αιτήσεις των συνολικά 7.000 υποψήφιων (πρώτη φορά και από τον ιδιωτικό τομέα) για τις 69 θέσεις των διοικητικών / τομεακών γραμματέων.

Η σύσταση του δεύτερου τμήματος είναι σύμφωνη με τον νόμο ίδρυσης του ΕΣΕΔ (4369/2016), καθώς προβλέπεται η λειτουργία τριών τμημάτων, ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο νόμο καθένα από τα τρία αυτά τμήματα αποτελείται από: -3 εκπροσώπους του ΑΣΕΠ.

* Έναν εκπρόσωπο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

* Έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).

* Έναν εκπρόσωπο του Συνηγόρου του Πολίτη.

* Έναν εμπειρογνώμονα που ορίζεται από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης.

* Έναν εμπειρογνώμονα σε θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού που ορίζεται από την ΑΔΕΔΥ.

* Έναν εμπειρογνώμονα που ορίζεται από τις κεντρικές εργοδοτικές οργανώσεις (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ).

Το Ειδικό Συμβούλιο επιλέγει τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους ένας εκ των οποίων θα μπορεί να επιλέγεται μεταξύ των υποψηφίων που δεν υπηρετούν στον δημόσιο τομέα, τους οποίους εισηγείται κατόπιν στον οικείο υπουργό. Ο τελευταίος επιλέγει υποχρεωτικά μεταξύ των τριών αυτών επικρατέστερων υποψηφίων.

Να θυμίσουμε ότι οι θέσεις των διοικητικών γραμματέων αφορούν σε όλα τα υπουργεία (πλην των υπουργείων Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη) και, σύμφωνα με πρόσφατα ψηφισμένη διάταξη για τις προθεσμίες ολοκλήρωσης της επιλογής των υποψηφίων, ημερομηνία ολοκλήρωσης τίθεται η 30ή Ιουνίου 2018. Επίσης, εντός τριμήνου από την τοποθέτηση των διοικητικών και τομεακών γραμματέων, δηλαδή έως 30 Σεπτεμβρίου 2018, παύονται από το καθήκοντά τους οι σημερινοί γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων.

Στις 105.555 οι εγγραφές

Στο μεταξύ, τις 105.555 είχαν φτάσει την Πέμπτη οι εγγραφές δημοσίων υπαλλήλων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης, η οποία άνοιξε επίσημα στις 10 Μαΐου και τις τρεις πρώτες μέρες είχαν εγγραφεί πάνω από 30.000 δημόσιοι υπάλληλοι. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που δημοσιεύονται στον πίνακα της "Αυγής" πρωταθλητές στις εγγραφές αναδεικνύονται κατά σειρά υψηλότερης συμμετοχής, το υπουργείο Δικαιοσύνης, ο Δήμος Θεσ/νίκης και το υπουργείο Πολιτισμού.

 

 

Επαναφορά του κανόνα μία αποχώρηση - μία πρόσληψη

Επιτυχία θεωρείται για τους επιτελείς του υπουργείου και η συμφωνία με τους δανειστές, στη συνάντηση της περασμένης εβδομάδας, για την επαναφορά του κανόνα των προσλήψεων, αποχωρήσεων στον λόγο 1/1 μία χρονιά νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Αντί δηλαδή ο κανόνας να ισχύσει από το 2020, αποφασίστηκε να ισχύσει από το 2019, με τις αναλύσεις του υπουργείου να κάνουν λόγο πλέον για συνολικά 7.900 προσλήψεις τη χρονιά εκείνη, καθώς σε αυτό τον αριθμό εκτιμώνται οι αποχωρήσεις για το 2018.

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα, σύμφωνα με στενούς συνεργάτες της Ολ. Γεροβασίλη, για να πειστούν οι δανειστές για την επαναφορά ήταν ο μεγάλος αριθμός αποχωρήσεων δημοσίων υπαλλήλων τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια την αποψίλωση κρίσιμων υπηρεσιών. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης μεσοβδόμαδα, μόνο το 2015 αποχώρησαν 20.000 υπάλληλοι, το 2016 10.000 υπάλληλοι, το 2017 7.500 υπάλληλοι, ενώ φέτος οι αποχωρήσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα φτάσουν τις 7.900

Επιδοκιμασία για την πορεία της κινητικότητας

Σε άλλα ζητήματα του Δημοσίου, την επιδοκιμασία τους εξέφρασαν οι δανειστές για τις εξελισσόμενες διεργασίες για την επιλογή γενικών διευθυντών, διευθυντών, τμηματαρχών κ.λπ., όπως και για τις αντίστοιχες διεργασίες για τη δημιουργία της Εθνικής Πύλης για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας, ενώ πράσινο φως άναψαν και για την πορεία των διαδικασιών του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, καθώς παρουσιάστηκε η επιτυχής ολοκλήρωση του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2018, που περιελάμβανε 1.115 θέσεις διαθέσιμες για μετάταξη ή απόσπαση (783 θέσεις για μετάταξη και 332 θέσεις για απόσπαση).

 

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Δεν είναι μόνο τουρκική κρίση

Μια νέα κρίση φουντώνει στη γειτονιά μας, που πιθανότατα θα μείνει στην Ιστορία ως η κρίση της τούρκικης λίρας. Είναι μια κρίση που μας αφορά άμεσα, όχι μόνο διότι διαδραματίζεται δίπλα μας, αλλά και...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο