Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.6°C18.7°C
1 BF 65%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
12.3°C16.7°C
2 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
13.7°C16.6°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.4°C16.8°C
2 BF 72%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.9°C14.5°C
2 BF 71%
"Μαθαίνοντας" τους πολίτες να αγαπούν τη γνώση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Μαθαίνοντας" τους πολίτες να αγαπούν τη γνώση

Μια σημαντική διάκριση έλαβε η Λάρισα εκπροσωπώντας την Ελλάδα στο δίκτυο πόλεων Learning Cities (μετ.: Πόλεις που μαθαίνουν) της UNESCO για τις δράσεις της, που σκοπό έχουν μέσα από την εμπλοκή φορέων και δομών να κάνουν την πόλη να σταθεί όρθια στην κρίση. Συναντήσαμε τον αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής Δημήτρη Δεληγιάννη, ο οποίος μίλησε στην “Αυγή" της Κυριακής όχι μόνον για το πρόγραμμα της UNESCO, αλλά και για τον προβληματισμό που είχε η δημοτική αρχή στο πώς θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις επιπτώσεις της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

“Δεν αρκεί να δώσεις τρόφιμα σε μια οικογένεια που είναι φτωχή” εξηγεί ο Δημήτρης Δεληγιάννης. “Πρέπει να δεις συνολικά το πρόβλημα. Να δεις υπό ποιες συνθήκες ζει μια οικογένεια, εάν τα παιδιά της χρειάζονται βοήθεια” υπογραμμίζει προσθέτοντας: “Κι αφού το δεις αυτό, πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις που να δημιουργούν καλύτερες συνθήκες για την επιβίωση της οικογένειας”.

Ο Δημήτρης Δεληγιάννης, ως εκπαιδευτικός, ήταν ένας από τους εμπνευστές μιας “ολιστικής” λύσης για την αντιμετώπιση της κρίσης στην πόλη των 162.591 κατοίκων. Η ιδέα του ταίριαξε με το όραμα του δημάρχου Απόστολου Καλογιάννη για τη συνεργασία των τοπικών φορέων και δομών με σκοπό την ενίσχυση των ευκαιριών μάθησης για τους κατοίκους που χειμάζονται από την κρίση. Αυτό ακριβώς μεταφέρει και στο μήνυμά του προς την UNESCO. “Σε αυτόν τον μακρύ δρόμο οι ενεργοί και καλλιεργημένοι πολίτες είναι βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξη μιας κοινωνίας με αλληλεγγύη, ισότητα και δημοκρατία” είχε πει.

Η βράβευση της πόλης από την UNESCO είναι αποτέλεσμα συνεργασίας πάνω σε μια ιδέα η οποία προϋπήρχε του προγράμματος του διεθνούς οργανισμού. Όπως εξηγεί ο Δημήτρης Δεληγιάννης “το αίτημά μας ως δημοτική παράταξη ήταν να αλλάξουμε παραδοχές και αντιλήψεις, όπως και τον τρόπο λειτουργία των τοπικών συλλογικοτήτων”. “Επί χρόνια υπήρχαν πολλές μικρές δομές και μικροί φορείς που δεν συνεργάζονταν μεταξύ τους και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων επί τους ουσίας λειτουργούσαν αποσπασματικά” μας λέει.

Όταν πια τη διοίκηση του δήμου ανέλαβε η παράταξη με επικεφαλής τον Απ. Καλογιάννη, αυτή η ιδέα έπρεπε να υλοποιηθεί! Έτσι ξεκίνησε μια συστηματική συνεργασία της κοινωνικής υπηρεσίας του δήμου με τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς, όπως και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Τεχνολογικό Ίδρυμα Λάρισας. Σε πρώτη φάση επιτεύχθηκε να συνεργαστεί η κοινωνική υπηρεσία του δήμου με όλους τους συλλόγους φροντιστών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Φροντιστήριο Ενεργών Πολιτών και το ΚΕΘΕΑ προκειμένου να δοθούν 200 υποτροφίες σε μαθητές, που ήταν από οικογένειες οι οποίες είχαν πληγεί από την κρίση.

Όταν πια η Λάρισα εντάχθηκε στο δίκτυο Learning Cities της UNESCO πραγματοποιήθηκαν 15 εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις. Η επιτυχία του προγράμματος αποτυπώνεται μεταξύ άλλων και στο γεγονός ότι πλέον η δημοτική βιβλιοθήκη σε ετήσια βάση έχει προσελκύσει 3.800 αναγνώστες, οι οποίο δανείζονται πάνω από 28.000 βιβλία. Το πρόγραμμα Learning Cities περιλαμβάνει δράσεις, που συνδυάζουν το παιχνίδι και την δημιουργική δραστηριότητα με τη μόρφωση και απευθύνεται σε κάθε ηλικία. Ταυτόχρονα αγκαλιάζει και ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως και την κοινότητα των Ρομά.

Τώρα πια η δημοτική αρχή Καλογιάννη επεξεργάζεται το πώς θα ιδρύσει το Πανεπιστήμιο των Πολιτών, που θα εμπλέξει τα δυο πανεπιστημιακά ιδρύματα της πόλης, για να προωθήσει την έννοια της γνώσης έξω από το τυπικό μοντέλο εκπαίδευσης. Άλλωστε, έχει φτιαχτεί η πρώτη μαγιά! Αυτό αποτυπώνεται και στα μάτια των γονέων αλλά ακόμη περισσότερο των παιδιών, όταν μας μιλούν για την “κατασκήνωση στην πόλη”, που διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά το καλοκαίρι που πέρασε. Αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας του δήμου με την εκπαιδευτική κοινότητα, τα μουσεία και την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Σκοπό είχε μέσα από ξεναγήσεις και δημιουργικούς περιπάτους τα παιδιά να μαθαίνουν την ιστορία της πόλης. Ούτως ή άλλως, η Λάρισα είναι μια πόλη που φημίζεται για την ιστορία της από την αρχαιότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL