Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
11.8°C17.0°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
13 °C
10.3°C14.5°C
1 BF 62%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.4°C
1 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.8°C12.7°C
3 BF 87%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
10.1°C11.3°C
1 BF 66%
Στρώνουν το χαλί στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στρώνουν το χαλί στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Ορθάνοικτη αφήνει την πόρτα της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και δίνει παράταση ζωής τριών χρόνων στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ. Συγχρόνως γίνεται εμφανές ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς που θα διέπει το όποιο διάδοχο σχήμα θα συνδέεται και με την τύχη του μετρό που η σημερινή κυβέρνηση επέλεξε να καθυστερήσει την ολοκλήρωσή του για τρία και παραπάνω χρόνια.

Η τροπολογία καταργεί την ΑΣΥΘ Α.Ε. που θα διαδέχονταν τον ΟΑΣΘ και θα ήταν θυγατρική του ΟΣΕΘ, χωρίς να προβλέπει το τι ακριβώς θα γίνει μετά την πάροδο της τριετίας που θα μπουν τίτλοι τέλους στον Οργανισμό. Το μόνο που ψελλίζει είναι ότι η ισχύς των νέων ρυθμίσεων θα είναι μέχρι τη δημιουργία κατάλληλης υποδομής για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, χωρίς να διευκρινίζει αν αυτή η «υποδομή» έχει δημόσιο χαρακτήρα ή ιδιωτικό. Και αυτό βρίσκεται στην «έκθεση αξιολόγησης συνεπειών».

Αν και διατηρείται η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αφού επαναδιατυπώνεται ότι "επιτρέπεται η καταγγελία συμβάσεων, πλην των συμβάσεων εξηρτημένης εργασίας", οι εργαζόμενοι δεν κρύβουν την ανησυχία τους για το μέλλον, καθώς ήδη το 1/3 του συγκοινωνιακού έργο του οργανισμού σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς θα περάσει στα ΚΤΕΛ. Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στη διοίκηση του ΟΑΣΘ να προχωρήσει σε μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων, ενώ το διοικητικό συμβούλιο απαλλάσσεται εν πολλοίς από την ευθύνη της εκκαθάρισης, το βάρος της οποίας σηκώνει κυρίως η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο.

Χρ. Σπίρτζης, Π. Πέρκα: Ανυπαρξία σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη

«Δεν θέλουν να αποχωριστούν τον ΟΑΣΘ τους!», σχολίασαν σε κοινή τους δήλωση ο τομεάρχης Εσωτερικών και πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και η αν. τομεάρχης Μεταφορών Πέτυ Πέρκα, τονίζοντας παράλληλα την ανυπαρξία σχεδίου της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, παρά τις πρόσφατες πρωθυπουργικές διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα παρουσιάζονταν σύντομα. Αφού σημειώνουν ότι η εκπρόθεσμη τροπολογία ήρθε την τελευταία στιγμή και λίγο πριν την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου «Διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις», υπενθυμίζουν ότι ο ΑΣΥΘ που καταργήθηκε «προβλεπόταν να είναι ο νέος φορέας που θα διαδεχόταν τον ΟΑΣΘ, απαλλαγμένος από τα βάρη του παλιού ΟΑΣΘ, απαλλαγμένος από την εκκαθάριση που γίνεται, με νέο σύγχρονο οργανισμό και δομή, που θα αναλάμβανε το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή και τις αστικές συγκοινωνίες με λεωφορεία και την λειτουργία του ΜΕΤΡΟ».

Δεν αποχωρίζονται τον ΟΑΣΘ τους!

«Είναι απορίας άξιο γιατί δεν θέλουν να αποχωριστούν τον ΟΑΣΘ τους...» συνεχίζουν οι δύο τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και θυμίζουν ότι η Ν.Δ. προεκλογικά έλεγε ότι θα ιδιωτικοποιήσουν τον οργανισμό και πως «είναι παράνομη η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, γιατί σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία έπρεπε να γίνει διαγωνισμός». «Τα ψέματα τους αποκαλύπτονται κάθε μέρα που περνά, εκδηλώνοντας την αναισθησία τους προς τους πολίτες και τα καθημερινά προβλήματα τους» τονίζουν. Σημειώνουν ότι «το μεγάλο έργο τους συνοψίζεται στην ακύρωση του διαγωνισμού για νέα λεωφορεία ηλεκτρικά και φυσικού αερίου, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στην αλλαγή της θέσης τους για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και για παράνομη κρατικοποίηση του, αλλαγή της θέσης τους για επαναφορά των μη κερδοφόρων γραμμών στα ΚΤΕΛ και στην αναβολή επ’ αόριστο της ολοκλήρωσης του μετρό Θεσσαλονίκης», ενώ σχολιάζουν ότι αποκαλύπτονται τώρα και τα ψέματα που έλεγε η Ν.Δ. ότι το 2019 θα έπρεπε να γίνει διαγωνισμός για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία.

Θέλουν τον παλιό ΟΑΣΘ

Τονίζουν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «έβαλε τις βάσεις για τη δημιουργία ενός κρατικού φορέα, που θα αναβάθμιζε τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και θα ανανέωνε τον στόλο για να έχουν οι Θεσσαλονικείς τις συγκοινωνίες που τους αξίζουν» και κατηγορούν την κυβέρνηση ότι επί της ουσίας «θέλει μία επιστροφή στον παλιό ΟΑΣΘ των ελλειμμάτων, της διαφθοράς με βάση τις προβληματικές νομοθεσίες του παρελθόντος». «Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα δημιουργήσει έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις στο υπάρχον χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη, καθώς και αυτό θα εντάσσονταν στον νέο φορέα. Η τροπολογία αποκαλύπτει πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία του μετρό που αναμένεται να καθυστερήσει σημαντικά καθώς αυτό θα εντασσόταν στον νέο φορέα», τονίζουν οι Χρ. Σπίρτζης και Π. Πέρκα για να καταλήξουν πως «όλα δείχνουν μετά τις «τακτοποιήσεις» ημετέρων και καθόλου άριστων στις διοικήσεις των νοσοκομείων η κυβέρνηση συνεπείς με τις ως τώρα πολιτικές της σπεύδει να «τακτοποιήσει» και τα δεκάδες ρουσφέτια στελεχών της στον πολύπαθο ΟΑΣΘ».

Αποζημίωση για τους πρώην μετόχους ζητάει ο Σιμόπουλος

Το όνειρο της Ν.Δ. για την επαναφορά του παλιού ΟΑΣΘ ήρθε να επιβεβαιώσει ο βουλευτής της Στράτος Σιμόπουλος που δήλωσε ότι "οι αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης εισέρχονται πλέον σε νέα φάση, με τους πολίτες να είναι εκείνοι που πρώτοι θα το αντιληφθούν στην καθημερινότητά τους και με τον κ. Σπίρτζη και τον ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίζουν να δίνουν μάχες οπισθοφυλακών" και ζήτησε ότι ανεξάρτητα από το ποια απόφαση θα ληφθεί για το μέλλον του ΟΑΣΘ "η κυβέρνηση πρέπει να μεριμνήσει να «αποζημιωθούν», οι μέτοχοι οι οποίοι είδαν να χάνεται, «αλά Μαδούρο», η περιουσία τους"...

Άδειασμα Καραμανλή στον Ταχιάο: Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό «ίσως να υπέρεβαλλε», όταν αμφισβητούσε την δυνατότητα επέκτασης του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, υποστήριξε ο υπ. Μεταφορών

«Ο κ. Καραμανλής άδειασε σήμερα τον κ. Ταχιάο. Ελπίζουμε να τηρήσει τις δεσμεύσεις του και να μην αδειάσει και τους κατοίκους των δυτικών συνοικιών» σχολίασε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου, από το βήμα της Βουλής όταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής δήλωσε ότι ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό «ίσως να υπερέβαλε σε έναν βαθμό», όταν δημόσια αμφισβητούσε τη δυνατότητα επέκτασης του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, που δρομολόγησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Η Κ. Νοτοπούλου θύμισε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το έργο σταματημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα και μίλησε για τη μεγάλη πρόοδο που έγινε τα τελευταία τρία χρόνια. Άσκησε κριτική στους χειρισμούς της σημερινής κυβέρνησης που «εκτροχιάζουν» και πάλι το μετρό και απευθυνόμενη στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών τον κάλεσε να «αναθεωρήσει η κυβέρνηση τη στάση της ως προς την καταστροφική της επιλογή για τον σταθμό της Βενιζέλου, γιατί οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί πάρα πολύ από τις τρύπες του μετρό».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL