Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
22.8°C26.3°C
3 BF 32%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.6°C26.2°C
3 BF 34%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.0°C24.8°C
2 BF 50%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.8°C
2 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
23.9°C24.5°C
2 BF 33%
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ: / Σαμοθράκη: Ένα μήνα μετά, κανείς δεν έχει πατήσει το πόδι του από τη Ν.Δ.
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ: / Σαμοθράκη: Ένα μήνα μετά, κανείς δεν έχει πατήσει το πόδι του από τη Ν.Δ.

Τι κι αν οι εικόνες με τους τουρίστες στα sleeping bags να κοιμούνται στην προβλήτα της Καμαριώτισσας έκαναν τον γύρο του κόσμου; Τι κι αν οι κάτοικοι της Σαμοθράκης υπέστησαν απόλυτη πανωλεθρία στο ζενίθ της καλοκαιρινής σεζόν; Στη Νέα Δημοκρατία θεωρούν ότι ακόμη δεν συντρέχει λόγος να επισκεφθεί κάποιο κυβερνητικό στέλεχος το νησί.

Ούτε εκπρόσωπος από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δεν έχει εμφανιστεί στη Σαμοθράκη, η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται από την αστάθεια στην ακτοπλοϊκή της σύνδεση. "Στις 9 Σεπτεμβρίου θα υπάρχει πλοίο;" είναι το ερώτημα που ακούγεται συχνά. Είναι η ημερομηνία που αποχωρεί το πλοίο "Άρτεμις", που εξυπηρετεί προσωρινά τη γραμμή με την Αλεξανδρούπολη.

“Αν ήμασταν κυβέρνηση, το λιγότερο που θα κάναμε θα ήταν να έρθει ένας άνθρωπος εδώ”, σημειώνουν αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως εξηγούν, η επίσκεψη ενός υπουργού θα ήταν σημαντική τόσο σε επίπεδο συμπαράστασης όσο και σε επίπεδο προβολής του νησιού και αντιστροφής του κλίματος. Όπως υπογραμμίζεται, ακόμη δεν έχουν γίνει ούτε τα απολύτως αυτονόητα, όπως η προσφυγή σε σύμβουλο του ΕΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού) για να ξεκινήσει μια νέα καμπάνια για την αντιστροφή των εντυπώσεων για το νησί.

Επίσκεψη και ερώτηση από ΣΥΡΙΖΑ

Σε αυτή την κατεύθυνση, με σκοπό να προτείνουν λύσεις και όχι να εκμεταλλευτούν την περίσταση, όπως διευκρινίζουν, επισκέφθηκαν το νησί προχθές η βουλευτής Δώρα Αυγέρη και την περασμένη εβδομάδα οι βουλευτές Νατάσα Γκαρά και Κατερίνα Νοτοπούλου.

Είχαν συναντήσεις με τον πρώην και νυν δήμαρχο, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επαγγελματίες και κατοίκους του νησιού. Άκουσαν τα προβλήματα, δεσμεύτηκαν ότι θα διατηρήσουν τις ανάγκες του νησιού στην επικαιρότητα και ότι θα συμβάλουν με συγκεκριμένες προτάσεις εντός και εκτός Κοινοβουλίου. Μία από αυτές είναι η τοποθέτηση μικρού περιπτέρου για τη Σαμοθράκη στη ΔΕΘ.

Την Παρασκευή, 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τη Νατάσα Γκαρά κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή για τη Σαμοθράκη. Σε αυτήν επισημαίνουν τη μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Σαμοθράκης που προκαλεί η καθυστέρηση η οποία παρατηρείται ήδη, από τη νέα κυβέρνηση, στην προκήρυξη διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές και την υπογραφή νέας σύμβασης για τη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη.

"Με δεδομένο ότι η υπάρχουσα σύμβαση, που βρίσκεται σε ισχύ από το 2009, λήγει τον ερχόμενο Οκτώβριο, δηλαδή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, είναι εύλογο να δημιουργούνται ερωτήματα σχετικά και με αυτήν την κωλυσιεργία από πλευράς της κυβέρνησης", αναφέρεται σχετικά.

Σύσκεψη δύο εβδομάδες μετά

Ούτε όμως από απόσταση η κυβέρνηση εμφανίζει καλύτερη εικόνα. Χρειάστηκαν δεκατρείς ημέρες από τη μέρα που συνέβη ο αποκλεισμός της Σαμοθράκης για να πραγματοποιηθεί πρωινή σύσκεψη, στην Αθήνα και χωρίς αρχικά εκπρόσωπο της περιοχής. Σύμφωνα πάντως με τον νυν δήμαρχο, πραγματοποιήθηκε και απογευματινή συνεδρίαση, παρουσία του ιδίου, με προεδρεύοντα τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη και κάποιους βουλευτές.

Η πρώτη προσπάθεια της κυβέρνησης να λύσει το πρόβλημα ήταν παντελώς άστοχη, καθώς το πλοίο "Αζόρες", που επελέγη αρχικά για να αντικαταστήσει το πλοίο "Σαος ΙΙ" το οποίο είχε εμφανίσει τη βλάβη, δεν χωρούσε στο λιμάνι. Μόλις επτά καράβια χωρούν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, αλλά η κυβέρνηση δεν το γνώριζε και πρόβαλε ως δικαιολογία ότι είναι μικρό το λιμάνι και όχι μεγάλο το καράβι.

Το νησί εμφάνιζε για αρκετές ημέρες σημάδια διάλυσης. Ακόμη κι όταν βρίσκονταν πλοία, κανένα δεν μπορούσε να καλύψει το σύνολο των αναγκών. Το "Άνδρος jet" δεν μπορούσε να πάρει φορτηγά και κοντέινερ. Το Άναξ μπορούσε να πάρει οχήματα, αλλά όχι κόσμο. Το ταχύπλοο "Ζέφυρος" μπορούσε να πάρει μόνο επιβατικό κοινό, αλλά χάλασε.

Γέμισαν σκουπίδια, άδειασαν τα ράφια

Στο μεταξύ οι Σαμοθρακιώτες δεν μπορούσαν να πάνε στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης για τις θεραπείες τους ούτε να πάνε στη δουλειά τους, ενώ μεγάλο ζήτημα δημιουργήθηκε και με τις προμήθειες και την αποκομιδή των σκουπιδιών, τα οποία η Σαμοθράκη στέλνει στην Κομοτηνή. Πολλές άλλωστε από τις υπηρεσίες που εξυπηρετούν το νησί, όπως η ΔΟΥ, βρίσκονται "απέναντι".

Καταγγελίες πολιτών κάνουν λόγο επίσης για έλλειψη πρόνοιας από το κράτος σε σχέση με όσους επισκέπτες είχαν προβλέψει να μείνουν λιγότερες μέρες στο νησί, με αποτέλεσμα να ξεμείνουν. Αποτυπώνοντας το μέγεθος της οικονομικής καταστροφής, ο πρόεδρος των επαγγελματιών Γιάννης Γλύνιας έκανε λόγο για ακυρώσεις αφίξεων σε ποσοστό που έφτανε το 90%.

Τελικώς για τη γραμμή δρομολογήθηκε στις 26 Αυγούστου το πλοίο "Άρτεμις", το οποίο όμως εκτελούσε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, με αποτέλεσμα 14 νησιά να βρεθούν ξεκρέμαστα. Οι αντιδράσεις των Κυκλαδιτών είναι έντονες, καθώς από εκεί που κάποτε εξυπηρετούσαν τις ανάγκες τους τρία πλοία, με την -προσωρινή έστω- απομάκρυνση του "Άρτεμις" έπεσαν στο ένα.

Ν. Συρμαλένιος: Πολλαπλές οι επιπτώσεις για τις Κυκλάδες

"Οι επιπτώσεις είναι πολλαπλές. Έχουμε μείωση των μετακινήσεων επισκεπτών και εμπορευμάτων. Η διασύνδεση των τοπικών αγορών στα νησιά δυσκολεύει και τα τοπικά προϊόντα δεν μπορούν να διακινηθούν", τονίζει στην "Αυγή" ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στις Κυκλάδες Νίκος Συρμαλένιος. Προβλήματα εντοπίζονται επίσης στη μετακίνηση των τοπικών ομάδων για τις τοπικές διοργανώσεις αλλά και για τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δυσκολία πρόσβασης για το φεστιβάλ του Τσελεμεντέ στη Σίφνο. "Μες το καλοκαίρι υπάρχουν πολλά ταχύπλοα που ενώνουν τα νησιά μεταξύ τους. Συνήθως όμως, δεν παίρνουν αυτοκίνητα κι επιπλέον τα εισιτήριά τους είναι πολύ ακριβά. Δεν είναι το μέσο που μπορεί να μετακινηθεί ένας μέσος επιβάτης", υπογραμμίζει ο Ν. Συρμαλένιος.

Παρά τα προβλήματα πάντως, το "Άρτεμις" θα συνεχίσει τα δρομολόγια στη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη μέχρι και την προσεχή Κυριακή. Μετά, κανείς δεν ξέρει τι θα επακολουθήσει.

Δήμαρχος Σαμοθράκης: Υπάρχει αβεβαιότητα

Η οριστική αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης αποτελεί το κύριο ζήτημα για το νησί της Σαμοαθράκης, υπογραμμίζει στην "Αυγή" ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Γαλατούμος. Για την ώρα, αναφέρει ότι υπάρχει αβεβαιότητα "ως προς το ποιος θα κάνει τα δρομολόγια".

Ο δήμαρχος εμφανίζεται πάντως σίγουρος ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα και μιλά για σχετικές διαβεβαιώσεις από την κυβέρνηση. Παραδέχεται πάντως πώς δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των κυβερνητικών δεσμεύσεων, ενώ αόριστος παραμένει ακόμη κι ο χρόνος επίσκεψης των αρμόδιων υπουργών στο νησί (Πλακιωτάκης και Θεοχάρης), οι οποίοι αναμένεται να έρθουν κάποια στιγμή μέχρι το τέλος του έτους. Εξαίρεση αποτελούν μόνο "κάποιες διαφημιστικές καμπάνιες από το υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια", οι οποίες έχουν δρομολογηθεί, σύμφωνα με τον Ν. Γαλατούμο.

Δώρα Αυγέρη: Στον αέρα τα σχέδια των ντόπιων

"Η Σαμοθράκη περιμένει το καράβι με την οριστική λύση", τονίζει με δηλώσεις της στην "Αυγή" η αν. τομεάρχης Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης) του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Δώρα Αυγέρη. Τόνισε ότι οι ντόπιοι, χωρίς να γνωρίζουν σίγουρα αν θα υπάρχει πλοίο μέσα στους επόμενους μήνες, "δεν μπορούν να σχεδιάσουν το παρόν και το μέλλον τους" και υπάρχει μεγάλη αγωνία καθώς λήγει η σύμβαση με την εταιρεία Μανουσάκη στις 31 Οκτωβρίου και δεν έχει γίνει ακόμη καμία κίνηση για τη διενέργεια διαγωνισμού.

Κατά την επίσκεψή της στο νησί, η βουλευτής πρότεινε, στο πλαίσιο των δράσεων ενίσχυσης την αναβίωση του δημοσιογραφικού συνεδρίου στο νησί, ιδέα που είχε εκφράσει και ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, με τον οποίο η πρώην δημοσιογράφος συναντήθηκε. Το βασικό όφελος από μια τέτοια κίνηση, όπως υπογράμμισε στην "Α", θα είναι "η διαρκής δημοσιογραφική παρουσία στο νησί, ανεξαρτήτως περιόδου".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL