Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.2°C21.9°C
1 BF 72%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.2°C
2 BF 85%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
29 °C
28.8°C28.8°C
3 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C16.3°C
2 BF 88%
Η Κομισιόν κατά της Ιταλίας, που διανύει φάση αποβιομηχάνισης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η Κομισιόν κατά της Ιταλίας, που διανύει φάση αποβιομηχάνισης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά για πρώτη φορά τις διαδικασίες υπερβολικού ελλείμματος και χρέους εναντίον της Ιταλίας για μη τήρηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε για έλεγχο της δημοσιονομικής πολιτικής της, μια κίνηση που θα εντείνει τις αντιπαραθέσεις στο εσωτερικό της ιταλικής κυβέρνησης τόσο για την απαραίτητη «διόρθωση» του προϋπολογισμού για το 2019 όσο και για τον επόμενο προϋπολογισμό του 2020.

«Η πόρτα μου παραμένει ανοικτή» τόνισε ο Ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί καλώντας σε διάλογο τον πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζιουζέπε Κόντε και τον υπουργό Οικονομικών Τζιοβάνι Τρία από τη στιγμή που ο Ματέο Σαλβίνι και ο Λουίτζι Ντι Μάιο δεν φαίνεται να έχουν καμία αξιοπιστία στους διαδρόμους των Βρυξελλών. Ο επίτροπος Βάλντις Ντομπρόβσκις, που ανέλαβε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου να διατυπώσει το «κατηγορητήριο» εναντίον της Ρώμης, υποστήριξε ότι η Ιταλία πληρώνει κάθε χρόνο 60-70 δισ. ευρώ για να εξυπηρετεί το χρέος της, δηλαδή όσα δαπανά για την Παιδεία.

Ο Ντι Μάιο από το... Facebook έδωσε μια πρώτη απάντηση στην Κομισιόν εκτιμώντας ότι «εδώ και χρόνια δίνουμε χωρίς να παίρνουμε ή παίρνουμε λιγότερα απ' όσα μας αναλογούν, ενώ επί χρόνια μας αγνοούν εντελώς στο ζήτημα των μεταναστών για παράδειγμα. Όλο το βάρος πέφτει σ' εμάς και, σαν αυτό να μην είναι αρκετό, μας κάνουν και κήρυγμα. Δεν πάει έτσι, είναι υπερβολικά εύκολο».

Ο ηγέτης του Κ5Α ισχυρίστηκε ότι οι Βρυξέλλες "σταυρώνουν" την Ιταλία και επέρριψε ευθύνες για την εκτόξευση του χρέους στην προηγούμενη κυβέρνηση του Δημοκρατικού Κόμματος. Ο έτερος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ηγέτης της Λέγκας Ματέο Σαλβίνι επίσης επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις και επέμεινε ότι πρέπει να μειωθεί η φορολογία. "Με περικοπές, κυρώσεις και λιτότητα, είδαμε αύξηση του χρέους, της φτώχειας, της ανασφάλειας και της ανεργίας. Πρέπει να κάνουμε το αντίθετο" είπε ο Σαλβίνι.

Ωστόσο στην έκθεσή της των 23 σελίδων η Κομισιόν απορρίπτει τα σχέδια της φορολογικής μεταρρύθμισης του ηγέτη της Λέγκας και του ασφαλιστικού που προτείνει ο ηγέτης του Κινήματος Πέντε Αστέρων. Επίσης προειδοποιεί ότι το ιταλικό χρέος θα ξεπεράσει το 135% του ΑΕΠ το 2019 και το 2020γιατί δεν λαμβάνονται μέτρα και δεν γίνονται ιδιωτικοποιήσεις.

Απολύσεις μέσω Facebook και συγχωνεύσεις

Παράλληλα με τις πιέσεις των Βρυξελλών, επιταχύνεται η αποβιομηχάνιση της χώρας, με τον υπουργό Εργασίας Ντι Μάιο να αδυνατεί να αποτρέψει το κλείσιμο μεγάλων εταιρειών και τον Σαλβίνι να αδυνατεί να υλοποιήσει το σύνθημά του «Πρώτα οι Ιταλοί», αφού, όπως φαίνεται, ακόμη και η Fiat ετοιμάζεται να αλλάξει χέρια και να περάσει με διαδικασίες εξπρές σε... γαλλικά.

Στη Νάπολη, την πόλη του Ντι Μάιο, ο κολοσσός κατασκευής οικιακών συσκευών Whirlpool πέταξε στην κυριολεξία στον δρόμο 450 εργαζόμενους έχοντας απορροφήσει από το ιταλικό δημόσιο 27 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια για να μην μεταφέρει την παραγωγή της σε άλλη χώρα. Μπροστά στους εργαζόμενους της Whirlpool, που τον επισκέφθηκαν στη Ρώμη, ο υπουργός Εργασίας και υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Ντι Μάιο δήλωσε ότι η εταιρεία «δεν μπορεί να πιάνει τον κώλο του ιταλικού κράτους. Όχι με μένα, όχι με αυτή την κυβέρνηση», αλλά μετά τις εξαγγελίες δεν ακολούθησε... τίποτα.

Την ίδια στιγμή οι 1.800 εργαζόμενοι της αλυσίδας επίπλων Mercatone Uno, που απολύθηκαν μέσω μηνυμάτων στο WhatsApp και και Facebook την προηγούμενη εβδομάδα, περιφρουρούν τα 55 κλειστά υποκαταστήματα και τις αποθήκες της εταιρείας ελπίζοντας για την επαναλειτουργία της εταιρείας γερμανικών συμφερόντων μέσω... Μάλτας και Λουξεμβούργου.

Η αναμενόμενη συγχώνευση ανάμεσα στη γαλλική Renault (που ελέγχει μεταξύ άλλων τη Nissan και τη Mitsubishi) και τη Fiat Chrysler θα αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, που στηρίχθηκε επί δεκαετίες στις πελατειακές σχέσεις της οικογένειας Ανιέλι με το ιταλικό κράτους, το οποίο της χάρισε την Alfa Romeο μαζί με αρκετά δισεκατομμύρια.

Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault είναι το γαλλικό Δημόσιο (με 15%) και η Nissan (με άλλο 15%, αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου). Έτσι στο νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί η γαλλική κυβέρνηση εξασφάλισε μια θέση για την επόμενη τετραετία, ενώ, εάν η συγχώνευση συμπεριλάβει και τη Nissan, θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.

Το ποσοστό της οικογένειας Ανιέλι θα υποχωρήσει από το 29% που έχει στη Fiat Chrysler στο 14,5%, παραμένοντας τυπικά ο μεγαλύτερος μέτοχος, ενώ αυτό του γαλλικού κράτους θα υποχωρήσει στο 7,5% από το 15%, χωρίς όμως να υπολογιστεί η τεράστια συμμετοχή που έχει στη Nissan, η οποία φθάνει στο 43,4%. Με άλλα λόγια η Fiat αρχίζει να μιλάει... γαλλικά. Η οικογένεια Ανιέλι θα διατηρήσει την προεδρία του ομίλου και η γαλλική κυβέρνηση θα ελέγχει τον διευθύνοντα σύμβουλο.

Για τον Γάλλο Πρόεδρο και τον υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας, που διαπραγματεύεται τη συγχώνευση, η έδρα του νέου ομίλου θα είναι στο Παρίσι, κάτι που δεν εκπλήσσει τους Ιταλούς, αφού η Fiat έχει «μεταναστεύσει» εδώ και χρόνια προς τους νομικούς και φορολογικούς παραδείσους της Ολλανδίας και της Βρετανίας, έχοντας αποχωρήσει από τον ιταλικό ΣΕΒ, την Confindustria, για να μην δεσμεύεται να εφαρμόσει τις συλλογικές συμβάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL