Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.2°C22.0°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.7°C21.2°C
2 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C19.4°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
1 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.4°C
2 BF 63%
"Πρώτα οι Ιταλοί", μετά... η Κίνα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Πρώτα οι Ιταλοί", μετά... η Κίνα

Οι εθνικιστικές κορώνες και το “Πρώτα οι Ιταλοί” του Ματέο Σαλβίνι και του ηγέτη του Κινήματος Πέντε Αστέρων Λουίτζι Ντι Μάιο, που ακολουθεί την πολιτική του, δεν πείθουν πια κανένα όπως έδειξε η θέρμη με την οποία ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζιουζέπε Κόντε υπερασπίστηκε χθες στη Βουλή την ανάγκη ψήφισης του “μνημονίου συνεργασία με την Κίνα” για τον “Δρόμο του Μεταξιού”, ενώ η μετοχή της Fiat έτρεχε στο χρηματιστήριο εξαιτίας των διαδόσεων για πιθανή εξαγορά της από τη γαλλική PSA και στο ιταλικό υπουργείο Οικονομικών αυξανόταν ο εκνευρισμός μετά την απόφαση της EasyJet να αποχωρήσει από την κοινοπραξία εξαγοράς της Alitalia, της αεροπορικής εταιρείας που αποτελούσε κάποτε ένα από τα σύμβολα της χώρας.

“Το μνημόνιο για τον Δρόμο του Μεταξιού ευνοεί τα εθνικά συμφέροντα. Από νομικής πλευράς δεν είναι δεσμευτικό. Είναι μόνο μια προγραμματική συμφωνία” τόνισε στη Βουλή ο Κόντε, ενώ ο Σαλβίνι, ο πρόεδρος της Ευρωβουλής Ταγιάνι και η υπόλοιπη ιταλική Δεξιά εκτιμούν ότι ξεπουλούν την Ιταλία στην Κίνα.

“Δεν παίζεται η ευρωατλαντική γραμμή της Ιταλίας” συνέχισε ο Κόντε στη Βουλή για να υποβαθμίσει τις ανησυχίες ότι η Ιταλία παραχωρεί κυριαρχικά της δικαιώματα στην Κίνα. Ο Κόντε στο τέλος διασφάλισε 282 ψήφους υπέρ, ενώ 227 ψήφισαν κατά και 2 απείχαν. Το σίγουρο είναι ότι η Ιταλία, που βρίσκεται εκ νέου σε περίοδο ύφεσης, διψάει για ξένα επενδυτικά κεφάλαια και αυτά δεν βρίσκονται πλέον στη Γερμανία ή την Αμερική, αλλά στην πλευρά της Ασίας και κυρίως στο μεγάλο θησαυροφυλάκιο του Πεκίνου.

Ο Κόντε θα επισκεφθεί το Πεκίνο στις 26 και 27 Απριλίου για να υπογράψει μια σειρά οικονομικών και εμπορικών συμφωνιών με την Κίνα, ενώ από το Μιλάνο η μεγαλύτερη ιταλική εφημερίδα "Corriere della Sera" συνέθεσε τον “επιτάφιο” του ισχυρού ιταλικού τομέα της μόδας που κινδυνεύει να μεταφερθεί και να απορροφηθεί από την Ξι Αν, την πόλη που οικοδομήθηκε στη μέση του πουθενά και έχει σήμερα 13 εκατομμύρια κατοίκους.

Την ίδια στιγμή η γαλλική οικονομική εφημερίδα "Les Echos" αποκάλυψε ότι η οικογένεια Πεζό θα στηρίξει τη διοίκηση του ομίλου της PSA Peugeot Citroen για συγχωνεύσεις και εξαγορές καθιστώντας σαφές ότι μετά τη γερμανική Opel στο στόχαστρο του γαλλικού κολοσσού βρίσκεται κυρίως η ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler.

Η PSA Peugeot Citroen είχε κέρδη ρεκόρ 2,83 δισ. ευρώ το 2018, με άνοδο 47% σε ετήσια βάση, μετά την εξαγορά της Opel και της βρετανικής Vauxhall το καλοκαίρι του 2017, οδηγώντας μάλιστα την Opel στα υψηλότερα κέρδη των τελευταίων δεκαεπτά ετών. Αντίθετα τα κέρδη της FCA, που ελέγχει μεταξύ άλλων τη Fiat και την Chrysler, σημείωσαν μικρή άνοδο 3%, στα 3,6 δισ. ευρώ, αλλά μόνο χάρις στην πώληση της Magneti Marelli στην κινέζικη Calsonic Kansei για 6,2 δισ. ευρώ, με τις ευλογίες του Σαλβίνι, και στις πωλήσεις των Jeep και Ram στις ΗΠΑ.

Εάν η μεγαλύτερη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, που βγήκε και από τη συνομοσπονδία βιομηχάνων Confindustria για να μην εφαρμόζει τις συλλογικές συμβάσεις, κινδυνεύοντας σήμερα να πέσει θύμα εξαγοράς, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα για τη δημόσια Alitalia, μετά την απόφαση της βρετανικής EasyJet να εγκαταλείψει την κοινοπραξία με τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους FS και την αμερικανική αεροπορική Delta Airlines, με τις οποίες θα εξαγόραζαν την Alitalia, που στηρίζεται με δυσκολία από το ιταλικό Δημόσιο.

Τόσο ο Σαλβίνι όσο και ο Ντι Μάιο δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα για την εξαγορά της εταιρείας στην πράξη από ξένους επενδυτές ούτε όταν είχαν εμφανιστεί η Lufthansa και η Air France KLM, αλλά ούτε και αργότερα, όταν εκδήλωσαν το ενδιαφέρουν τους η βρετανική EasyJet και η αμερικανική DeltaAirlines.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL