Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τα «κίτρινα γιλέκα» και η... Μαρία Αντουανέτα

Το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων» κατά της απόφασης της κυβέρνησης Μακρόν να αυξήσει την τιμή της βενζίνης -η οποία έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια πλήττοντας κυρίως εκείνους που χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για επαγγελματικούς λόγους-, καλά κρατεί.

Η διάδοση του κινήματος διαμαρτυρίας, που κλείνει τους δρόμους σε όλες τις πόλεις της χώρας και ειδικά σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν μέσα μαζικής μεταφοράς και όπου η χρήση του αυτοκινήτου είναι μονόδρομος, είναι μεγάλη. Παρ' όλα αυτά ο Πρόεδρος Μακρόν φαίνεται ότι επιμένει στο μέτρο αυτό «για οικολογικούς λόγους» λέγοντας χαρακτηριστικά: «Προτιμώ να φορολογώ τα καύσιμα παρά την εργασία».

Ωστόσο δεν φαίνεται να πείθει τους συμπολίτες του, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, το 77% των Γάλλων θεωρούν το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων» απολύτως δικαιολογημένο. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δέχεται και «εξ οικείων» βέλη από τον πρώην υπουργό Περιβάλλοντος Νικολά Ιλό, που παραιτήθηκε πριν από τρεις μήνες. Μιλώντας στο δεύτερο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ο Ιλό παρατήρησε ότι η κρίση με τα «κίτρινα γιλέκα» μπορούσε να είχε αποφευχθεί λέγοντας ότι η κυβέρνηση «δεν άκουσε» τις προτάσεις του για μια καλύτερη κοινωνική υποστήριξη της οικολογικής μετάβασης.

«Έδωσα μάχη, και κυρίως τις εβδομάδες πριν από την αποχώρησή μου, για να αλλάξει πλήρως η κλίμακα των κοινωνικών συνοδευτικών μέτρων της ενεργειακής και οικολογικής μετάβασης, αλλά δεν εισακούστηκα» είπε χαρακτηριστικά. Η αλήθεια είναι όμως ότι η κυβέρνηση συνέδεσε αποκλειστικά την αύξηση με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ ένα μεγάλο μέρος των εσόδων πηγαίνει σε άλλους σκοπούς.

Ωστόσο το πιο ανησυχητικό είναι αυτό που διαφαίνεται πίσω από αυτή τη συνεχιζόμενη διαμαρτυρία. Η ρήξη με την πολιτική τάξη των πολιτών, η ολοένα και αυξανόμενη αποστασιοποίησή τους από αυτήν... Την ίδια στιγμή αυτή η διαμαρτυρία συσπειρώνει πολίτες από διαφορετικά κοινωνικά επίπεδα - κυρίως από τη μεσαία τάξη, που ήδη πληρώνει βαρύ τίμημα για την κρίση.

Η αύξηση των καυσίμων ήταν, κατά κάποιο τρόπο, η σταγόνα που έκανε να ξεχειλίσει το ποτήρι. Και ο Πρόεδρος Μακρόν γίνεται ο στόχος που δέχεται όλη αυτή την κριτική, όλη αυτή την απόρριψη... Η συντριπτική πλειονότητα των Γάλλων θεωρεί ότι η μέχρι σήμερα θητεία του δεν έχει αποφέρει καμία βελτίωση στην καθημερινότητά τους. Και η αύξηση της τιμής των καυσίμων τροφοδοτεί τη σωρευμένη οργή εκείνων (που δεν είναι λίγοι) χρησιμοποιούν το τροχοφόρο τους ως εργαλείο.

Η δε προτροπή του Γάλλου Προέδρου για αγορά... καθαρών, ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια περίοδο κρίσης ακούγεται περισσότερο σαν την παρότρυνση της Μαρίας Αντουανέτας για... παντεσπάνι. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση δεν πρόκειται να βγει αλώβητη από τη διαμαρτυρία αυτή, που δεν έχει επικεφαλής, είναι κομματικά ακηδεμόνευτη και εξαπλώνεται...

Δείτε όλα τα σχόλια