Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ποιος πληρώνει τον "βαρκάρη";

Παντού και πάντα έχουν το πρώτο και τον τελευταίο λόγο: οι νόμοι της αγοράς. Δεν λογαριάζουν δυστυχία και απόγνωση. Όσο πιο μεγάλη η ζήτηση, τόσο πιο ψηλά οι τιμές, καθολικώς και ανεξαιρέτως.

 

Η "ζήτηση" για υπηρεσίες διακινητών από τα αφρικανικά παράλια προς την Ισπανία έχει χτυπήσει κόκκινο από πέρυσι μέχρι φέτος. Το ίδιο και οι τιμές "ανά κεφάλι". Από τα 500 ευρώ πέρυσι, πήγε στα 1.000 φέτος. Περίπου 7.500 άνθρωποι διέσχισαν τη θάλασσα και έφτασαν στα παράλια της Ισπανίας από "απέναντι" στο πρώτο μισό του χρόνου. Πέρυσι, στο ίδιο διάστημα, ήταν λιγότεροι από τους μισούς, 3.600, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών. Να λοιπόν ο λόγος της αύξησης των "ναύλων".

Οι ανθρωπιστικές οργανώσεις περιμένουν αύξηση του μεταναστευτικού ρεύματος. Tο φετινό καλοκαίρι είναι ζεστό και η θάλασσα ήρεμη. Μόνο τον Ιούνιο, περίπου 2.200 μετανάστες επιχείρησαν να διασχίσουν τη Θάλασσα του Αλμποράν. Οι μαφίες των διακινητών προσφέρουν διαφορετικά "πακέτα" ανάλογα με τη χρηματική δυνατότητα των "πελατών" τους. Έτσι, όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφτάνουν στα ισπανικά παράλια με τα πιο απίθανα πλωτά μέσα, από φουσκωτές βάρκες-παιχνίδια, μέχρι τζετ - σκι! Ειδικά με το τελευταίο, δεν χρειάζεσαι παρά 30 λεπτά για να διασχίσεις την απόσταση από τα παράλια του Μαρόκου ώς τις ισπανικές ακτές. Φυσικά, "ανάλογη" είναι και η τιμή: σχεδόν 3.000 ευρώ.

Όμως, το ταξίδι δεν πάντα ακίνδυνο, αντίθετα είναι πολύ επικίνδυνο. Άλλες 50 ψυχές προστέθηκαν πρόσφατα στον μακρύ κατάλογο των 6.000 θυμάτων του απελπισμένου διάπλου της Μεσογείου μεταξύ βορειοαφρικανικών ακτών και Ισπανίας τα τελευταία 20 χρόνια σύμφωνα με την Ένωση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Ανδαλουσίας.

Όπως λέει ο Ερυθρός Σταυρός, η οργάνωση που έχει αναλάβει την παροχή συνδρομής στους μετανάστες κατά τη φάση της άφιξής τους, η Θέουτα και η Αλμερία ήταν οι δύο περιοχές όπου καταγράφηκαν οι περισσότερες αφίξεις επί ισπανικού εδάφους το πρώτο εξάμηνο του 2017. Στη συντριπτική πλειονότητα τους -90,48%- ήταν άνδρες από την υποσαχάρια Αφρική.

Ποιες οι αιτίες αυτής της αύξησης; Η Frontex επισημαίνει τρεις: παρά την άνοδο των τιμών των "ναύλων", η ισπανική διαδρομή παραμένει η "πιο προσιτή" συγκριτικά με αυτές της κεντρικής και ανατολικής Μεσογείου λόγω της μικρής απόστασης μεταξύ των δύο ακτών. Επιπλέον, οι διακινητές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν ταχύπλοα σκάφη, μία πρακτική που συνήθιζαν μέχρι πρότινος οι έμποροι ναρκωτικών. Τα ταχύπλοα μπορούν να μεταφέρουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων σε πολύ λιγότερο χρόνο. Και τρίτον, το Μαρόκο και η Αλγερία "ενδεχομένως έχουν λειτουργήσει ως παράγοντας ώθησης", διαλύοντας τους κατά τόπους καταυλισμούς μεταναστών στα εδάφη τους.

Δείτε όλα τα σχόλια