Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το θρίλερ με το "Adrian Darya 1": Ήταν ένα μικρό καράβι...

Η υπόθεση έχει όλα τα φόντα να γίνει κατασκοπευτικό θρίλερ στο Χόλιγουντ. Ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο -"σούπερ τάνκερ"- περιπλανιέται εδώ και μία εβδομάδα στη Μεσόγειο. Φορτωμένο με...

Η υπόθεση έχει όλα τα φόντα να γίνει κατασκοπευτικό θρίλερ στο Χόλιγουντ. Ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο -"σούπερ τάνκερ"- περιπλανιέται εδώ και μία εβδομάδα στη Μεσόγειο. Φορτωμένο με 2,1 εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο από το Ιράν. Ρωσικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα τουλάχιστον με την Τεχεράνη, και ναυλωμένο από τους Φρουρούς της Επανάστασης, σύμφωνα τουλάχιστον με την Ουάσιγκτον.

Το όνομα αυτού "Adrian Darya 1". Προηγουμένως ονομαζόταν "Grace 1" και το είχαν πιάσει στο Γιβραλτάρ, μετά από πίεση των Αμερικανών, που είναι βέβαιοι ότι μεταφέρει πετρέλαιο στη Συρία. Σαράντα πέντε μέρες έμεινε αγκυροβολημένο στη νότια αιχμή της Ιβηρικής χερσονήσου, μέχρι που το ανώτατο δικαστήριο της βρετανικής κτήσης αποφάνθηκε ότι το δεξαμενόπλοιο επιτρέπεται να αποπλεύσει. Εδώ ο σκηνοθέτης θα έβαζε μερικά πλάνα από τα στενά του Ορμούζ, όπου ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, βρετανικών συμφερόντων, θα έπαιρνε ταυτόχρονα το πράσινο φως να απομακρυνθεί από τον Περσικό Κόλπο. Κάτι σαν ανταλλαγή... αιχμαλώτων σε έναν ακήρυχτο πόλεμο.

Για μερικές ώρες, οι διεθνείς αναλυτές εκτιμούσαν ότι η απόφαση του δικαστηρίου θα λειτουργούσε “πυροσβεστικά” στη συνεχώς κλιμακούμενη κόντρα μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν. Αλλά, πολύ σύντομα οι Αμερικανοί επανήλθαν, με νέο ένταλμα σύλληψης για το "Adrian Darya 1". Το οποίο δεν θέλει να εκτελέσει κανείς. Οπότε, το ζητούμενο πλέον για την Ουάσιγκτον είναι να μην καταφέρει το δεξαμενόπλοιο να μεταφορτώσει το πετρέλαιό του σε άλλο τάνκερ. Διαμηνύει λοιπόν σε ολοένα και αυστηρότερους τόνους πως όποιος παράσχει βοήθεια θα αντιμετωπίσει κυρώσεις.

Κι εδώ μπήκε στο κάδρο η Ελλάδα. Καθώς ο καπετάνιος του "Adrian Darya 1" δήλωσε από την περασμένη Δευτέρα ότι έχει βάλει ρότα για την Καλαμάτα -ευκαιρία να γράψουν πολλοί για “το βαπόρι απ’ την Περσία που πιάστηκε στη Μεσσηνία”-, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ φρόντισε να προειδοποιήσει την ελληνική κυβέρνηση να μη διανοηθεί να διευκολύνει σε οτιδήποτε το δεξαμενόπλοιο. Ούτε να εφοδιαστεί, ούτε να ελλιμενιστεί. Αυτό το τελευταίο, άλλωστε, δεν έχει κανένα νόημα, καθώς δεν μπορεί ένα “σούπερ τάνκερ” να δέσει στο λιμάνι της Καλαμάτας.

Η Αθήνα, από την πλευρά της, μονότονα επαναλαμβάνει ότι το "Adrian Darya 1" δεν έχει ζητήσει τίποτα από την Ελλάδα. Πλην όμως οι προβολείς της δημοσιότητας παραμένουν στραμμένοι πάνω στην -άγνωστη- πορεία του δεξαμενόπλοιου... Η είδηση που προβλήθηκε αμέσως στα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης από την επίσκεψη Μητσοτάκη την Πέμπτη στο Παρίσι ήταν η δήλωσή του στο γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό France24, ότι “το πλοίο δεν κατευθύνεται στην Ελλάδα, δεν έχουμε λάβει αίτημα για να δέσει σε ελληνικό λιμάνι”.

Η επιλογή των ΜΜΕ δεν ήταν τυχαία. Τον φετινό Αύγουστο η μεν Ελλάδα δεν είναι... σέξι, αφού ο μέσος Ευρωπαίος θεωρεί ότι έχει βγει από καιρό από την κρίση και είναι μια “κανονική” χώρα, η δε κόντρα ΗΠΑ- Ιράν, ιδίως όταν έχει μεταφερθεί στη Μεσόγειο, είναι... τζιζ καίει. Κι αν ο καπετάνιος του “Adrian Darya 1” είχε δηλώσει ότι κατευθύνεται προς την Καλαμάτα, πετώντας προς στιγμήν την “καυτή πατάτα” στα χέρια της Αθήνας, αυτό δεν καθησύχασε τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν λιμάνια στη Μεσόγειο.

Το δεξαμενόπλοιο μπορεί να κατευθυνθεί οπουδήποτε, μόνο στη Συρία θα είναι πολύ δύσκολο να φτάσει - όπως το κατηγορούν οι Αμερικανοί. Και οι Ευρωπαίοι, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, επιθυμούν διακαώς να μην εμπλακούν σ’ αυτή την κόντρα. Αφενός διότι κατηγορούν πρωτίστως τον Τραμπ για το φιτίλι που έβαλε στη συμφωνία για τα πυρηνικά του Ιράν, αφετέρου διότι θέλουν να κάνουν μπίζνες με την Τεχεράνη, χωρίς όμως να έρθουν σε άμεση σύγκρουση με την Ουάσιγκτον.

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια